خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

پیش بینی تولید ۵ هزار تن میگو سال آینده در گلستان/تولید بیش از ۴۰۰ تن ماهی در قفس طی سالجاری

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۷۵۹

مدیرکل شیلات استان گلستان گفت: سه هزار تن میگو درسالجاری درمزارع گمیشان تولید شد و پیش بینی می کنیم که درسال آینده ۵ هزار تن میگو دراستان تولید شود و گلستان ظرفیت تبدیل شدن به قطب شیلاتی خاورمیانه را دارد.

اسماعیل جباری در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهارکرد: ماهی کپور ماهی از گونه های ارزشمند برای ما است که تکثیر کپورماهی امسال نسبت به سال گذشته دوبرابر بوده و طرح پرورش ماهی در قفس از  برنامه های جدی این اداره کل است.

وی ادامه داد: هم اکنون ۵۹ قفس پرورش ماهی خاویار در دریای خزر داریم و ۲ سرمایه گذار متقاضی پرورش ماهی خاویار در (قفس وپن) و در دریا هستند و از سرمایه گذاران استقبال می کنیم.

جباری بیان کرد: ۶ مزرعه فعال پرورش ماهیان خاویاری گلستان داریم و تا پایان سال ۱۴۰۲ ۵ مرزعه دیگر ماهیان خاویاری به بهره براداری خواهد رسید که برای جوانان استان  ایجاد اشتغالزایی خواهد شد.

وی یاداور شد: امسال بیش از ۳۰۰۰ هزار تن میگو از  مجتمع پرورش میگو گمیشان برداشت شد که درسال گذشته بیش از ۱۵۰۰ تن برداشت میگو صورت گرفت که خوشتبختانه امسال رشد بسیار خوبی داشتیم که توانسته برای ۲ هزار و ۷۰۰ نفر ایجاد شغل کند.

وی یاداور شد: ظرفیت های بسیارخوبی در صنعت آبزی پروری این گلستان وجود دارد و ازظرفیت‌های مغفول آبزی‌ پروری استان باید استفاده شود و گلستان قابلیت پرورش تمام گونه‌های آبزی کشور را دارد.

مدیرکل شیلات گلستان گفت: فصل صید در استان از روز ۱۷ مهر آغاز شده و تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۲ ادامه دارد و ۸۰۰ ماهیگیر در قالب ۱۸ شرکت تعاونی پره درسه منطقه میانکاله، بندرترکمن وگمیشان ماهی صید می کنند.

وی خاطرنشان کرد: درسال گذشته صیادان استان ۸۰۰ تن انواع ماهی و بیش از ۲۵۰ تن انواع ماهیان استخوانی شامل کفال، سفید، کپور صید کردند و همچنین پانزده شرکت تعاونی صیادی درگلستان فعالیت می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز