خبرگزاری کار ایران

مدیرکل شیلات استان:

فصل پرورش میگو در گلستان آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۹۴۶

مدیر کل شیلات گلستان گفت: با شروع آبگیری مزارع پرورش میگو گمیشان، وارد فصل پرورش سال 1401 شده ایم که امیدواریم امسال فصلی پر رونق در انتظار صنعت میگو استان باشد.

به گزارش ایلنای گلستان، سید جواد قدس علوی اظهار کرد: با توجه به الزامات فنی و بهداشتی و جلسات متعدد مبنی بر  تولید سالم ،پاک و بدون استرس  در مجتمع  پرورش میگو گمیشان، محدوده زمان ذخیره سازی  قابل  تغییر نیست و تمامی بهره بردارن در زمان مقرر ( تا 15 تیر ماه ) نسبت به  اتمام ذخیره سازی  اقدام کنند.

وی افزود: جهت رعایت موارد امنیت زیستی و بهداشتی ( بیوسکوریتی )هر مزرعه باید بعنوان یک واحد تولید، تمامی اداوات مورد نیاز خود را اعم از وسایل مورد نیاز آزمایشگاهی و تولیدی  را فراهم کند.

وی با اشاره به رعایت الزامات فنی و بهداشتی تصریح کرد: براساس الزامات فنی و بهداشتی مبنی بر شرایط ذخیره سازی بچه میگو در استان گلستان  ( با هواده  250 هزار قطعه در هکتار و بدون هواده 200 هزار قطعه در هکتار )،  پرورش دهندگان باید ضمن اعلام وضعیت مزرعه خود ( با سیستم هواده یا بدون هواده ) درخواست خود را جهت دریافت بچه میگو، جهت تایید  به اداره کل  شیلات و جهت معرفی به مراکز تکثیر سایر استان‌های جنوبی  به اداره  کل دامپزشکی اعلام کند.

مدیر کل شیلات گلستان در پایان اذعان داشت: شرکت های پرورش دهنده میگو که با مراکز تکثیر میگوی کوپه بندی شده در جنوب کشور قراداد منعقد کردند مستندات کتبی قرارداد خود را جهت پیگیری و اخذ سهمیه بچه میگو  به این اداره کل ارائه دهند تا هماهنگی های لازم جهت  برنامه ریزی آبگیری مزارع انجام گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز