خبرگزاری کار ایران

برگزاری جشنواره لیمودر عمارت «خسرو» قصرشیرین

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۸۹۴۴

 معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از برگزاری جشنواره لیمو درقصرشیرین خبر داد. 

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ،علی صابر در نشست ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه، از جشنواره ها به عنوان حلقه مفقوده گردشگری کرمانشاه یاد کرد و افزود: برگزاری خوب یک جشنواره می تواند تعداد زیادی گردشگر حتی به مدت دو تا پنج سال پس از برگزاری آن جذب کند. 

وی جشن انار را نمونه موفقی از چنین جشنواره هایی دانست و گفت: برپایی این جشنواره ها باعث ورود بخش قابل توجهی گردشگر به منطقه اورامانات شد. 

معاون گردشگری استان با بیان اینکه ظرفیت های زیادی برای برپایی جشنواره ها در مناطق مختلف استان وجود دارد، افزود: یکی از این ظرفیت ها لیموی قصرشیرین است که از نظر کیفیت در کشور معروف است. 

وی با اشاره به وجود ۲۰۰ هکتار باغ لیمو شیرین در شهرستان قصرشیرین، خاطرنشان کرد: در این راستا برنامه برگزاری جشنواره لیمو را در شهرستان قصرشیرین با برنامه های متنوع در دستور کار قرار داده ایم. 

صابر زمان برگزاری این جشنواره را اواخر آبان اعلام کرد و گفت: در این جشنواره راه اندازی کارناوال های شادی شامل عروسک ها، موسیقی محلی و رونمایی تندیسی از لیمو را خواهیم داشت. 

وی با تاکید براینکه این جشنواره قرار است طی سالهای آینده نیز تداوم پیدا کند، افزود: برپایی غرفه کودک، رژه شبانه کارناوال ها و آتش بازی، نصب بنرها و تولید محتوا و ... از برنامه های مهم این رویداد خواهد بود.

به گفته این مسئول در حاشیه این جشنواره کلاس هایی در خصوص مرکبات برگزار می شود. 

معاون گردشگری استان با بیان اینکه معرفی محصولات و جاذبه های گردشگری قصرشیرین از اهداف مهم برگزاری این جشنواره است، گفت:   محل برگزاری جشنواره عمارت خسرو خواهد بود. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز