خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

برخوردهای خشن منجر به فرهنگ‌سازی نخواهد شد / آرامش اردبیل را با اقدامات نسنجیده برهم نزنید / سکوت رسانه‌های داخلی باعث مرجعیت رسانه‌های غرب شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۶۷۷۳

یک فعال سیاسی در اردبیل گفت: سکوت رسانه‌ها و جریانات سیاسی داخلی، تحویل مرجعیت خبری و سیاسی به بیگانگان است.

حبیب کوهی رئیس جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت استان اردبیل در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اجتماعات و اغتشاشات اخیر در کشور گفت: در سال های اخیر بارها تذکر دادیم که باید فضای مطالبه‌گری در کشور فراهم شود و احزاب قانونی ایفاگر این نقش اساسی باشند اما عده‌ای سکوت و حذف را مصلحت دانستند که خروجی این تصمیم شکاف اعتماد و فرهنگ بین سطوح مختلف شد.

این فعال اصولگرا ادامه داد: با برخوردهای خشن، فرهنگسازی صورت نمی‌گیرد؛ اگرچه بحث امنیت ملی مماشات پذیر نیست اما باید فضای سیاسی لازم برای گفت و گو و مطالبه‌گری را باز گذاشت؛ چرا که نسل جدید دارای دامنه تحمل کمتر و صراحت بیان بیشتر هستند و در صورتی که زبان و رفتار گفت و گو با آن ها را تمرین نکرده و با آن ها صحبت نکنیم، ناامیدی و افسردگی، جوانان را به خشونت و دگرگونی سوق خواهد داد.

دبیر احزاب سیاسی اصولگرای اردبیل با اشاره به فاصله‌ طبقاتی ایجاد شده در جامعه افزود: همانگونه که در اقتدار امنیتی در خیابان‌ها دقت و سرعت عمل صورت می‌گیرد باید در قبال ضعف مدیریتی و رانت و ثروت‌اندوزی‌های نامشروع هم ارشادات و مقابله‌های سخت صورت گیرد تا تبعیض‌ها سبب آشوب نشود.

وی گفت: احزاب بایستی رابط مردم و حاکمیت باشند. حزب مرکز مطالبه و محفل گفتگو مسئولان و نمایندگان با مردم باشد و در تشخیص و بیان مطالبات جوانان را باید پیشقدم باشد.

کوهی با بیان اینکه نباید اوضاع آرام اردبیل با کوتاه‌فکری مدیران دچار آشوب شود، گفت: با توجه به نقش جوانان و نوجوانان در جامعه‌ و افزایش ارتباطات رسانه‌ای، این نسل را باید مرکز پمپاژ اگاهی به والدین دانست و نگاه‌ها را به این دانش آموزان اصلاح کرده و با اصلاح برخی روش ها، امید و حقیقت را به انها برگرداند چرا که خارج‌نشینان با توجه به عافیت‌طلبی و سکوت رسانه‌ها و یکجانبه‌گرایی صداسیما، بیشترین تاثیر را روی آن ها دارد.

این فعال سیاسی در پایان گفت: تمام تلاش دشمنان بر داغ نگه داشتن اعتراضات تا ۱۳ آبان ماه است تا از اجتماع دانش‌آموزان و ضعف برنامه‌ریزی در آن روز نهایت استفاده را به عمل آورند که هوشمندی مسئولان برای رفع این فتنه را می‌طلبد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز