خبرگزاری کار ایران

نماینده شیراز و زرقان:

هنر شهردار ایجاد وحدت بین اعضا شورا و مدیران اجرایی است/ مصوبه های شورای شهر باید شفاف و روشن باشد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۴۹۶۰

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هدف از این جابجایی ها به کمال رسیدن شهر است، گفت: شهرداری نهاد مردمی است که می تواند نقش موثری در رضایت مندی مردم و یا برعکس آن داشته باشد.

به گزارش ایلنا، علیرضا پاکفطرت با بیان اینکه باید شهر تاب آور و پایداری داشته باشیم، عنوان کرد: بحث آب پایدار شهر شیراز و استان فارس و انتقال آب از خلیج فارس مطرح است که عملیات اجرایی آن اغاز شده است و یکی دو سال دیگر به شیراز می رسد.

وی با اشاره به اینکه در رابطه با انتقال لوله سوخت و انرژی نیز توسط وزارت نفت و سرمایه گذاری بانک تجارت شروع شده است، عنوان کرد: درحال حاضر سوختی که به شیراز می رسد به ویژه بنزین توسط تانکر های نفت کش است که بحران زا است و با افتتاح این لوله مشکل سوخت رسانی به استان فارس و شهر شیراز برطرف شو‌د.

پاکفطرت با اشاره به اینکه راه اهن شیراز- بوشهر امروز در ۶ نقطه و توسط ۶ پیمانکار درحال انجام است، یادآور شد: با تدابیری که اندیشیده شد این پروژه مشکل مالی ندارد و همدلی و هماهنگی که در استان و بین مدیران قوای سه گانه در استان است و این همدلی بین اعضای شورای شهر باشد که هست.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهردار و هنر شهرداری این است که وحدت بین اعضا شورا و مدیران اجرایی ایجاد کند، بیان کرد: خوشبختانه شهردار جدید شیراز این توان را دارد و همچنین شورا باید مطالبه گر باشد.

پاکفطرت گفت:  کمربند شمال شرق شیراز سالها است لاکپشتی پیش می رود و در  کمربند جنوبی هموطنان کشته می شوند و نباید بی تفاوت از این مسئله گذشت.

وی تاکید کرد که باید باغات شیراز به ویژه باغات گروه یک را دریابیم و درحال حاضر خیلی از باغات دیوار گذاری و تقسیم شد و خلاف ساخته شد.

وی با ییان اینکه بنا نیست بودجه شهرداری به خارج از شهرداری منتقل شود  و باید قدرت نه گفتن داشته باشیم، یادآور شد شورای پرانرژی،‌ جوان و... مصوبات زیادی را به سمت شهرداری می فرستد اما مصوبات زیاد دستورات و مصوبات دیگر را کمتر می کند و مشاورینی که انتخاب می شوند در کیفیت مصوبات تاثیر دارند.

پاکفطرت افزود: مصوبه شورا باید شفاف و روشن باشد و برخی از مصوبات کلی گویی است.

وی تاکید کرد: مهم تر از کسب درآمد کاهش هزینه است و مهندسی ارزش در پروژه ها بسیار مهم است.

 اگر به روال معمول کار کنیم مطمئنا عقب خواهیم افتاد

همچنین رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه اگر به روال معمول قرار باشد کار کنیم مطمئنا عقب خواهیم افتاد بیان کرد: کار جهادی، عادلانه و حکمیانه باید انجام شود و صیانت از کارکنان در شهرداری داشته باشیم.

مهدی طاهری با اشاره به اینکه بدنه شهرداری فراوان از نیروی های مخلص، متعهد و ... است که اگر ارزش گذاری شود پیشرفت  را به منصه حضور می گذاریم، ابراز کرد: لذا باید صیانت از کارکنان شهرداری و ارزش گذاری آنها انجام شود.

طاهری افزود: اگر به دنبال اخذ نمره موفقیت هستیم باید به این موضوع توجه کنیم که سطح شعارهای  این شورا با توجه به فرمایش رهبری است و توقع ما بسیار بالا است و با تلاش این شعارها محقق شود.

وی تاکید کرد: تلاش جهادی و خستگی ناپذیر در شهرداری لازم است و  شیراز دارای جایگاه رفیعی است و هرچه تلاش شود باز جای کار وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز