خبرگزاری کار ایران

انجام اصلاحات هندسی ترافیک‌زا در شهر جهانی؛

گلایه شهروندان یزدی از ترافیک در بلوار دانشجو/ مسئولان: انسداد تقاطع بر اساس نظر کارشناسی انجام شده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۴۷۷۵

در حالی که حجم کاهش بار ترافیکی در مسیر سه راه تعاون شهر یزد علت مسدود شدن این تقاطع اعلام شده اما در عمل افزایش بار ترافیکی را به همراه داشته و شهروندان یزدی از تصمیم گیری‌های خلق الساعه گلایه دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، با مسدود شدن تقاطع سه راه تعاون در بلوار دانشجوی شهر یزد بر خلاف آنچه که تسهیل و روان‌سازی ترافیک عنوان شده، در هفته‌های اخیر در این محدوده از شهر گره ترافیکی جدیدی به گره‌های قبلی موجود در شهر افزوده شده است. 

این اتفاق در حالی است که به اذعان مسئولان راهور روزانه بیش از ۶۰ هزار تردد در این تقاطع انجام می‌شود و در بلوار امیرکبیر به بلوار دانشجو که به سه راهی تعاون می‌رسد نیز روزانه بیش از شش هزار خود رو در رفت و آمد هستند اما با این وجود مسئولان بدون توجه به ترافیک روانی که تا پیش از انسداد در این مسیر وجود داشت نسبت به انسداد آن اقدام کردند. 

انسداد در این متقاطع اما بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگار ایلنا و نظرات مردمی، هیچ تاثیری در کاهش ترافیک و روان‌سازی ترافیک نداشته بلکه در دوربرگردان‌های این محدوده نیز ازدحام خودرو‌ها را به همراه دارد. 

همچنین با توجه به وجود مجتمع ادارات یزد و مراجعه روزانه ارباب رجوع به این محدوده از شهر، ترددها بالا بوده و ترافیک بیشتری در این نقطه از شهر یزد ایجاد شده است. 

گلایه‌های مردمی از انسداد تقاطع سه راه تعاون

برخی از شهروندان یزدی با ارسال پیامی به تحریریه خبرگزاری ایلنا از انسداد تقاطع سه راه تعاون به دلیل افزایش ترافیک شهری و دشواری در ترددها انتقاد کرد. 

یکی از شهروندان نیز با اشاره به انسداد ورودی سه راهی تعاون به بلوار دانشجو به سمت میدان امام حسین نیز به ایلنا گفت: اصلاح ناقص یک طرح ترافیکی بجای اینکه منجر به کاهش ترافیک شود برعکس بوده و افزایش بار ترافیکی را به همراه دارد. 

وی با بیان اینکه راست گرد مسیر به بلوار دانشجو باز است و ورودی بلوار دانشجو در این تقاطع به بلوار امیر کبیر نیز باز است که همین مسئله ترافیک زیادی را به دنبال دارد و خودروهایی که از بلوار امیر کبیر قصد تردد به سمت میدان امام حسین را دارند با دور زدن مجتمع ادارات به بلوار دانشجو وارد می‌شوند تا از دوربرگردان استفاده کنند. 

این شهروند یزدی با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان نسبت به افزایش ترافیک در معابر مختلف شهر یزد اظهار داشت: دوربرگردان در بلوار دانشجو و پیش از نقاطع امیرکبیر در شرایط عادی هم شلوغ و پر ترافیک بوده و با انسداد مسیر، بار ترافیکی در این محدوده به دو برابر افزایش یافته است و در ساعات عصر تا پایان شب تقریبا گره کور ترافیکی داریم و تردد بسیار کند است. 

تقاطع تعاون بر اساس تردد شمارها مسدود شده

رئیس پلیس راهور یزد اما نظر دیگری دارد و با تاکید بر اینکه اسنداد این تقاطع کاملا کارشناسی بوده به ایلنا گفت: در مسیر بلوار دانشجو در هر دو طرف بیش از ۶۰ هزار تردد وجود دارد که با مسدود شدن مسیر تعاون، این ترددها در پشت چراغ قرمز توقف ندارند و معطلی نخواهند داشت. 

سرهنگ مهدی زارع با بیان اینکه در مسیر بلوار امیر کبیر به سه راه تعاون و گردش‌هایی که به بلوار دانشجو انجام می‌شود نیز پنج هزار و ۴۰۰ خودرو تردد داشتند افزود: رانندگان با مسدود شدن این تقاطع مسیرهای جایگزین را انتخاب کردند. 

وی با تاکید بر اینکه انسداد این تقاطع بر اساس کار کارشناسی و مصوبه شورای ترافیک بوده عنوان کرد: به صرفه و صلاح همشهریان بود که تردد برای ۶۰ هزار خودروی عبوری بدون توقف پشت چراغ قرمز باشد که با این اقدام گامی برای روان‌سازی ترافیک در این مسیر برداشته شده است. 

انسداد سه‌راه تعاون یزد با مصوبه شورای ترافیک

مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد گفت: اصلاح هندسی سه‌راه تعاون یزد با مصوبه شورای ترافیک استان انجام شد. 

حمید دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه بعضی از خیابان‌ها و تقاطع‌ها در یزد با ترافیک روبه‌رو است اظهار کرد: یکی از اقداماتی که برای رفع این مشکل صورت گرفته، تدوین طرح‌های اصلاح ترافیکی است. 

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته نیز اصلاح هندسی میادین، چهارراه‌ها و تقاطع‌هایی که با ترافیک سنگین روبه‌رو بود، توسط شهرداری انجام شد، افزود: از ابتدای امسال بررسی و اجرای اصلاح هندسی در بعضی نقاط شهر یزد در راستای کاهش ترافیک و تسهیل تردد شهروندان در دستور کار قرار گرفت و اجرایی شد. 

مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد با اشاره به اصلاح هندسی سه‌راه تعاون در بلوار دانشجو، تصریح کرد: یکی از تقاطع‌هایی که همیشه چراغ قرمز آن با ترافیک بسیار زیاد خودرو روبه‌رو می‌شد، همین نقطه بود، از این رو با توجه به ارائه طرح و تصویب شورای ترافیک استان، عملیات اصلاح هندسی سه‌راه تعاون انجام شد. 

وی خاطرنشان کرد: با اصلاح هندسی سه‌راه تعاون در بلوار دانشجو، سه‌راه حذف شد و بلوار به صورت مستقیم به مسیر خود ادامه می‌دهد که کاهش بار ترافیکی را در بر داشته است. 

به گزارش ایلنا، گرچه مسئولان معتقدند حذف سه راه تعاون از حالت تقاطعی به حالت راست گردی باعث روان‌سازی ترافیک شده اما آنچه که شهروندان در عمل می‌بینند و از آن گلایه دارند، افزایش بار ترافیکی بوده است که امید است مسئولان با بررسی‌های بیشتر نسبت به حل مشکلات ترافیکی شهر یزد اقدام کنند. 

انتهای پیام/

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز