خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش منابع طبیعی استان:

مدیریت تلفیقی آفت پروانه دم قهوه‌ای در قزوین اجرایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۹۸۰

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین گفت: مدیریت تلفیقی آفت پروانه دم قهوه‌ای در بخش طارم سفلی از توابع شهرستان قزوین با کمک قرارگاه دانش بنیان و مدیریت تلفیقی آفات که با استفاده همه جانبه از روش‌های موجود و دانش بومی و طرفدار محیط زیست توسط محققین بخش جنگل و مرتع این مرکز اجرایی شد.

به گزارش ایلنا، بابک قرالی با اشاره به مبارزه با آفت پرانه دم قهوه‌ای گفت: دحال حاضر دو جنگل حسن آباد و علی آباد، به مساحت حدود ۷۰۰ هکتار آلوده به این آفت هستند که از عوامل مهم در طغیان این آفت، خشک سالی‌های ممتد و تخریب مراتع و جنگل‌ها توسط عوامل انسانی همانند چرای بی رویه بوده است.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین ادامه داد: محققین بخش تحقیقات جنگل و مرتع این مرکز از سال ۹۸ با بازدیدهای منظم و هفتگی، آفت را پایش و تغییرات جمعیت و میزان آلودگی جنگل‌های استان را رصد کرده و با تشکیل کمیته فنی گیاه پزشکی در قالب مدیریت تلفیقی مبارزه با این آفت بر عهده مرکز تحقیقات قرار گرفت.

وی بیان کرد: پس از انجام تحقیقات میدانی در جنگل های طارم، نتایج در قرارگاه کشاورزی دانش بنیان مورد تایید قرار گرفته و با کمک تمامی واحدهای تابعه سازمان جهاد کشاورزی استان، اداره کل منابع طبیعی و اداره کل محیط زیست استان، بصورت لکه‌ای در جنگل اجرایی شد.

این مسئول تصریح کرد: این مرکز با بازدید منظم و پایش هفتگی، از ابتدای سال جاری تاکنون این وظیفه را انجام و با آزمایش ترکیبات بیولوژیک، نسبت به تاثیر این مواد بر روی مراحل مختلف زندگی این آفت و سایر حشرات موجود اقدام و ضمن معرفی ترکیبات بیولوژیک مناسب، تعیین زمان مبارزه، اطلاعات مورد نیاز را در اختیار دستگاه‌های ذیربط قرار داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز