خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر جهاد کشاورزی:

طرح‌های کشاورزی بدون توجه به دانش بومی موفق نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۳۳۰۰

مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به وجود انواع خرده فرهنگ‌ها، در اجرای طرح‌های کشاورزی در مناطق مختلف و روستاها باید متناسب با شرایط عمل کرده و از دانش بومی هم استفاده کرد تا به نتایج مطلوب برسیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمدمهدی قاسمی در نشست بررسی احیای دست قزوین که صبح امروز در سالن جلسات باغستان برگزار شد، گفت: برای حل مشکلات اساسی باید راهکارهای اساسی داشته باشیم و اما در گذشته مشکلات حوزه کشاورزی به طور جدی مورد توجه قرار نگرفته و همین باعث شده امروز با بحران مواجه شویم.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: احیای دشت قزوین از اهمیت بالایی برخوردار است و وزیر جهاد کشاورزی به شخصه پیگیر این موضوع است و برای احیای دشت باید از ظرفیت جوامع محلی و تجارب گذشته بهره گیری لازم را داشته باشیم.

وی عنوان کرد: در بیشتر مطالعاتی که در حوزه کشاورزی انجام شده موضوعات فنی مورد توجه قرار گرفته و مسایل اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی مورد غفلت واقع شده است و برای رسیدن به اهداف باید با توجه قرار دادن تسهیلگری ز توان جوامع محلی هم بهره ببریم.

قاسمی گفت: دشت قزوین در تولید غذا برای کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و از این رو باید توان خود را برای احیای آن به کار ببندیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز