خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی خبرداد؛

تامین ۸۱۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن در استان/رفع تصرف ۱۴ هکتار از اراضی ملی

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۱۷۹۸

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: تعهد استان برای زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن ۷۷۶ هکتار است که تاکنون بیش از این تعهد و ۸۱۴ هکتار زمین در شهرستان‌های استان تامین شد.

به گزارش ایلنا از خراسان شمالی، قاسم قاسمی اظهار داشت: خراسان شمالی متعهد است تا در چهار سال آینده حدود ۴۸ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان احداث کند و در این زمینه حدود ۳۲۰ هکتار زمین در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت و حدود ۱۳۷ هکتار زمین در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در استان تامین شده است.

وی با بیان اینکه ۸.۸ هکتار زمین به وسیله دستگاه های اجرایی تامین شد افزود: حدود پنج هکتار زمین در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت و سه هکتار زمین در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت توسط این دستگاه ها تامین شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی با بیان اینکه سالانه حدود ۱۲ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن باید در استان ساخته شود خاطرنشان کرد: ساخت سالانه حدود ۱۴ هزار واحد مسکونی در سند توسعه استان در نظر گرفته شده است، ولی با روی کار آمدن دولت سیزدهم ۱۲ هزار واحد سالانه در دستور کار قرار گرفت.

قاسمی درباره عملکرد این اداره کل در بخش حقوقی و رفع تصرفات زمین در خراسان شمالی گفت: ۱۴ فقره پرونده تصرف زمین در سال گذشته تشکیل و بیش از  ۲۹ هکتار زمین از متصرفان خلع ید شد.

وی افزود: همچنین از ابتدای سال تاکنون سه فقره پرونده به مساحت بیش از چهار هکتار زمین از متصرفان به بیت المال بازگشت و در این مدت ۲۰ فقره تخلف به مساحت حدود ۱۴ هکتار به صورت فوتی و بدون مراجعه به مراجع قضایی رسیدگی و از متصرفان رفع تصرف شد.

استان خراسان شمالی به مرکزیت شهرستان بجنورد، در شمال شرقی ایران واقع است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز