خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان خبر داد؛

افزایش ۵۰ درصدی صادرات غیرنفتی در خوزستان/ اشتغال چهار هزار و ۹۰۰ نفر با فعال‌سازی مجدد واحد‌های صنعتی راکد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۰۵۲۷

استاندار خوزستان با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی صادرات غیرنفتی در خوزستان در یکسال اخیر، گفت: فعال‌سازی مجدد ۱۶۲ واحد صنعتی راکد در خوزستان منجر به اشتغال چهار هزار و ۹۰۰ نفر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، صادق خلیلیان امروز جمعه چهارم شهریورماه در آیین رسمی بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های وزارت نفت، اظهار کرد: وزیر نفت در طول یکسال اخیر چندین مرتبه به استان خوزستان سفر داشتند و در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی و مصوبات سفر بیش از هفت هزار میلیارد تومان به خوزستان اختصاص یافت که منجر به رشد و توسعه استان خواهد شد.

اختصاص ۳۴۰ هزار میلیارد ریال به خوزستان توسط هیات دولت

وی به مصوبات سفرهای اخیر هیات دولت به خوزستان اشاره کرد و عنوان کرد: نخستین اقدام دولت برای خوزستان اختصاص ۳۴۰ هزار میلیارد ریال طی سه سال در قالب مصوبات سفر بود.

استاندار خوزستان افزود: خوشبختانه با اقدامات متنوعی که انجام شده است؛ نرخ رشد اقتصادی استان خوزستان طی یکسال اخیر ۲ برابر شد، همچنین شاهد کاهش نرخ بیکاری و افزایش ۵۰ درصدی صادرات غیرنفتی بودیم.

وی با بیان اینکه کار و تلاش شبانه‌روزی چندین و چندساله برای رساندن خوزستان به جایگاه واقعی خود نیاز است، گفت: پروژه آبرسانی غدیر ۵۲ درصد جمعیت شهر و روستا خوزستان را تحت پوشش قرار می‌دهد که در مراحل پایانی خود است.

استاندار خوزستان ادامه داد: طرح فاضلاب اهواز ۲ سال زمان می‌برد تا به طور کامل تمام شود، اما بخش‌های اضطراری و مشکل‌زا در راستای تکمیل طرح اصلی برطرف شد.

وی با اشاره به بحث آب شرب روستایی و تنش‌های آبی طی چند سال اخیر، اظهار کرد: در سال گذشته یک هزار و ۱۰۰ روستا صاحب آب شرب پایدار شدند و امسال نیز ۴۰۰ روستا به آن اضافه شد.

خلیلیان در خصوص بهره‌برداری از بخش‌های تصفیه فاضلاب تصریح کرد: بهره‌برداری از تأسیسات تصفیه فاضلاب شرق اهواز و شادگان؛ همچنین تأسیسات فاضلاب در شهرهای آبادان، بندر امام خمینی، خرمشهر، ماهشهر و ... به‌تدریج مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

وی به طرح‌های کشاورزی در خوزستان اشاره کرد و گفت: در بخش کشاورزی اقدامات خوبی انجام شده و برخی از پروژه‌ها از جمله در زمینه شیلات را در این هفته مورد بهره‌برداری قرار می‌دهیم.

خرید تضمینی بیش یک میلیون ۳۵۰ هزار تُن گندم

استاندار خوزستان بیان کرد: در طول سال گذشته با وجود کاهش ۲۱ درصدی بارندگی در خوزستان و مشکلات آبی به‌ویژه در حوزه کرخه با تغییر الگوی کشت توانستیم تولید گندم را افزایش دهیم و خرید گندم تضمینی به بیش از یک میلیون ۳۵۰ هزار تُن افزایش یافت.

وی در خصوص صنایع راکد و نیمه‌فعال در استان خوزستان خاطرنشان کرد: برخی صنایع در خوزستان به حالت راکد و نیمه‌فعال در آمده بودند که اکنون ۱۶۲ واحد صنعتی مجدداً فعال شدند و چهار هزار و ۹۰۰ نفر در این صنایع مشغول بکار شدند.

خلیلیان گفت: در صنایع نفت و گاز ظرفیت‌های عظیمی در خوزستان وجود دارد؛ اما تکمیل زنجیره ارزش‌افزوده برای ما بسیار مهم است تا بتوانیم با گسترش این ظرفیت عظیم افزایش تولید، اشتغال و ارزآوری بیشتری را برای استان شاهد باشیم.

افزایش ۵۰ درصدی صادرات غیرنفتی در خوزستان/ اشتغال چهار هزار و ۹۰۰ نفر با فعال‌سازی مجدد واحد‌های صنعتی راکد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز