خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

شهرداری سرعین در تلاش برای رفع مشکل صدور پروانه زمین‌های قولنامه‌ای/ اقدامات مجلس در این خصوص امیدبخش است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۹۷۶۸

شهردار سرعین گفت: در تلاشیم تا مشکل صدور پروانه برای زمین های قولنامه ای رفع شود؛ این موضوع که دغدغه تمامی شهرها می باشد توسط مجلس در دست بررسی است.

صاحبعلی رام شهردار سرعین در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اعلام این خبر افزود: اولین جلسه کارگروه معماری و شهرسازی سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور با حضور مدیر کل برنامه ریزی و مدیریت توسعه شهری سازمان و اعضا کمیسیون که متشکل از شهرداران ۱۶ شهر کشور است جهت بررسی آیین نامه پیشنهادی صدور پروانه ساختمانی در اراضی قولنامه ای در تهران برگزار شد.

وی اظهار کرد: دیوان عدالت اداری در حکمی صدور پروانه ساختمانی توسط شهرداری‌ها را برای اراضی قولنامه‌ای ممنوع کرده است که این موضوع در چند بخش به صورت کارشناسانه در اولین جلسه کارگروه معماری و شهرسازی سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور مورد بررسی قرار گرفت و مصوب شد تا طرح کامل و جامعی به مجلس ارائه شود تا این معضل بزرگ که گریبانگیر بسیاری از مردم است حل شود.

شهردار سرعین گفت: در حال حاضر ماده قانونی در پروانه ساختمانی شهرداری ها مبنی بر اینکه صدور پروانه دلیلی بر به رسمیت شناختن مالکیت نیست، لحاظ شده که دیوان عدالت اداری نیز به همین ماده قانونی ایراد گرفته است.

رام  تاکید کرد: لازم است موضوع ساخت سازها در اراضی قولنامه ای و ثبتی باید مدیریت و انضباط لازم برآن حاکم شود ضمن آنکه موانع دست و پاگیر در امر تسهیل صدور پروانه ساختمانی رفع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز