خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

صنایع کوچک قزوین در اشتغالزایی نقش مهمی را ایفا می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۹۷۰۱

استاندار قزوین گفت: نقش صنایع کوچک در ایجاد اشتغال و فرصت‌های شغلی و تاب آوری اقتصادی در مقابل تنگناها و تکانه‌های اقتصادی قابل توجه است و متولیان اقتصادی و دولتی استان باید به صنایع کوچک هم به اندازه صنایع بزرگ توجه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمدمهدی اعلایی در حاشیه افتتاح نمایشگاه صنایع کوچک گفت: استان ما ترکیبی از فعالیت صنعتی صنایع بزرگ و کوچک است و از این رو توجه به آن‌ها اهمیت دارد.

استاندار قزوین ادامه داد: بازگشایی نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک به مناسبت روز صنایع کوچک در استان شکل گرفته و به ظرفیت سازی صنایع کوچک کمک می‌کند تا با ایجاد انجمن‌ها و خوشه‌ها بتوانند توان خود را برای حضور در بازار و تامین نیاز مشترک مضاعف کنند.

وی عنوان کرد: در استان هم خوشه‌ها با توجه به مزیت‌های استان شکل گرفته‌اند و تقویت آن‌ها می‌تواند نقش صنایع کوچک استان را ارتقا داده و به تولید مصنوعات اولویت دار استان کمک کند.

نماینده عالی دولت در استان قزوین درباره مهم‌ترین مشکلات صنایع کوچک گفت: نیاز به تامین سرمایه در گردش و کمک به بازارسازی و بازاریابی از نیازهای صنایع کوچک است و خوشه‌ها با هدف رفع این مشکل‌ها در حال شکل‌گیری است حمایت اولویت دار تسهیلاتی را به این سمت و سو می‌بریم که واحدهای موفق بتوانند راحت‌تر از آن بهره ببرند.

وی ادامه داد: با همگرایی و ایجاد زنجیره و رفتن به سمت تامین اعتبار درون زنجیره، سرمایه در گردش از تسهیلات بانکی منفک خواهد شد و در استان به دنبال این هستیم با تقویت خوشه‌ها از برات در زنجیره به جای تسهیلات بانکی استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز