خبرگزاری کار ایران

دستگیری حفاران غیرمجاز در دامغان

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۸۰۱۵

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان از دستگیری گروه سه نفره حفاران غیرمجاز در شهرستان دامغان خبر داد.

به‌گزارش ایلنا از سمنان، مهدی قاسمی گفت: با هماهنگی و همکاری کلانتری 17 دیباج و بلافاصله پس از اطلاع از انجام حفاری غیرمجاز در منطقه شمال شهرستان دامغان و در عملیاتی منسجم و مشترک، حفاران حین حفاری شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان افزود: در این عملیات و در بازرسی از محل، تعدادی آلات و ادوات حفاری غیرمجاز و دستگاه فلزیاب کشف و همراه پرونده متخلفان برای رسیدگی در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفت.

قاسمی با قدردانی از تلاش نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی دامغان و عوامل انتظامی کلانتری 17 دیباج گفت: با دستگیری این افراد، حفاران برای انجام یک فقره حفاری غیرمجاز ناکام ماندند.

به گزارش ایلنا، بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی، هرگونه حفاری و کاوش به قصد به‌دست آوردن اموال فرهنگی تاریخی ممنوع بوده و مرتکب آن، به حبس از شش ماه تا سه سال محکوم می‌شود.

هم‌وطنان و دوستداران میراث‌فرهنگی می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث‌فرهنگی، مراتب را از طریق تماس با سامانه خبری یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان به شماره تلفن 31705 اطلاع دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز