خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل آبفا شیراز:

با بهره برداری از خط ۲ انتقال آب ۸۰ حلقه چاه از مدار خارج می شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۴۹۵

مدیر عامل آبفا شیراز گفت: با بهره برداری از خط ۲ انتقال آب به شیراز ۸۰ حلقه چاه از مدار خارج می شود که علاوه بر صرفه جویی در مصرف برق استفاده از آب های زیر زمینی به ۵۵ درصد و آب های سطحی به ۴۵ درصد خواهد رسید.

به گزارش ایلنا، بهمن بهروزی  در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۷۵ درصد  شیوه تامین آب در شهر شیراز از منابع زیر زمینی و چاه ها و ۲۵ درصد آب های سطحی است، عنوان کرد: با بهره برداری از خط دوم آبرسانی شیراز تا ابتدای سال آینده که مجری آن سازمان آب منطقه ای فارس است، سه هزار لیتر آب بر ثانیه وارد مدار خواهد شد که ۲ هزار ۵۰۰ لیتر برای شیراز و ۵۰۰ لیتر برای صدرا تامین خواهد شد.

وی ادامه داد :۱۵ هزار انشعاب مجاز شده است و عمده آن ها در خارج از طرح هادی روستاها است و نمی توان انشعاب داد و در حال رایزنی هستیم که در قالب توسعه طرح هادی انشعاب دریافت کنند.

به گفته بهروزی انشعاب غیر مجازی مربوط به آبفا شیراز وجود ندارد و به نقاطی به عنوان سکونتگاه غیر رسمی مجوز انشعاب داده شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه آبرسانی به ۱۵۸ روستا شهرستان شیراز به صورت تانکری بوده است، ابراز کرد: این روستاها به شیراز الحاق شده اند که در راستای توزیع عادلانه آب شرب سیستم آبرسانی ۴۰ روستا در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر عامل آبفا شیراز با اشاره به اینکه ۲۳ هزار انشعاب غیرمجاز در شهرستان شیراز شناسایی شده است ، گفت:  در موضوع باغ شهری های غیر مجاز انشعابی به آنها نداده ایم و اگر متوجه دریافت انشعاب آنها شویم برخورد و انشعاب را قطع می کنیم،  دریافت انشعاب باغ شهری های اطراف شیراز تنها برای موارد مجاز است که با مدرک و قانونی است انشعاب می دهند. 

 مدیرعامل آبفا شیراز درباره  شبکه فاضلاب شهرک های تازه تاسیس اطراف شیراز نیز گفت: برای اتصال برخی شهرک های مانند چنار راهدار و شهرک گلها به شبکه فاضلاب شهری به ۲۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب نیاز است که با توجه به گزارش ها عمده آن انجام شده است.

بهروزی ادامه داد: به دلیل محدودیت اعتبارات و افزایش قیمت ها نیاز به زمان است و  شبکه فاضلاب شهرک هایی همچون مهدی آباد و آرین نیز به زودی به مناقصه گذاشته می شود. 

وی با اشاره به مصارف آب نیز در فصل گرما نیز تصریح کرد: با افزایش یک درجه دمای هوا بین۱۰ تا ۱۵ لیتر مصرف آب بیشتر خواهدشد.

مدیرعامل ابفا شیراز با اشاره به اینکه ۷۰۰ کیلومتر شبکه پوسیده و مشکل دار در شهر شیراز وجود دارد، عنوان کرد: در طول دو سال سالی 100کیلومتر اصلاح شبکه انجام شده است و همچنین 4هزار و ۵۰۰ کیلومتر لوله گذاری در شیراز و ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر لوله گذاری در روستا ها داریم که به ازای هر مشترک در روستا ۴۰ تا ۴۵ متر و در شهر به ازای هر مشترک ۶ و نیم تا ۷ متر است. 

 بهروزی در خصوص شبکه فاضلاب شهر شیراز با اشاره به اینکه دولت محدودیت تامین بودجه دارد و  قانون واگذاری و فروش پساب ها را تصویب کرده است، تصریح کرد: پساب در قانون بودجه ۱۴۰۱ باید به سرمایه گذار و متولی واگذار شود و اکنون ۲ تصفیه خانه در شیراز و ۲ تصفیه خانه در صدرا وجود دارد که ۴۴۰ هزار مشترک یعنی یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و در واقع ۵۰ درصد جمعیت را پوشش می دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز