خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان مرودشت اعلام کرد؛

برگزاری نخستین دوره تعزیه در در دهه اول محرم سیوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۴۶۰۹

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان مرودشت اعلام کرد:اولین دوره سوگواری تعزیه سیوند در دهه اول محرم برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا  مهدی رنجبر با بیان اینکه هنر تعزیه شهرستان مرودشت از دیرباز در استان فارس دارای جایگاه ویژه‌ای بوده است افزود:  هر ساله در روزهای محرم و صفر، گروه‌های تعزیه این شهرستان با خوانده شدن از سوی مردم، نهادها و ارگان‌های جای‌جای استان به نمایش رویدادهای خیزش حسینی می‌پردازند و با این هنر توانسته‌اند در زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا و حماسه امام حسین (ع) گام بردارند. 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان مرودشت افزود: در راستای حفظ و ترویج آیین های مذهبی سنتی استان فارس که ریشه در باورهای دینی این منطقه دارد، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مرودشت و اقامتگاه خانه لیرک اولین دوره سوگواره تعزیه خوانی استانی را به میزبانی روستای سیوند برگزار می کند.

وی با اشاره به اینکه این سوگواره از نهم تا سیزدهم مرداد سال جاری برابر با اول تا پنجم محرم برگزار می شود، از اعلام فراخوان این رویداد  استانی خبر داد و  در خصوص شرایط فراخوان بیان کرد: با توجه به برگزاری استانی این سوگواره، تمامی گروه های تعزیه در استان فارس می توانند با حداکثر ۱۰ نفر در آن شرکت کنند.

وی ادامه داد: گروه های متقاضی باید یک ویدئوی ۱۰ دقیقه ای از اجرای تعزیه مورد نظر خود را به دبیرخانه سوگواره ارسال کنند.

رنجبر در خصوص ترتیب اجراهای گروه ها گفت: بعد از انتخاب نهایی گروه ها ترتیب اجرا از طریق دبیرخانه سوگواره اعلام می شود و تعزیه های منتخب طی روزهای اول تا پنجم محرم در روستای سیوند تعزیه های خود را اجرا می کنند.

وی ادامه داد: اجرای هر گروه یک نوبت به مدت حداکثر ۹۰ دقیقه و ساعت اجرا ها ۲۰ الی ۲۲ شب است که بر این اساس تمام گروه های منتخب ساعت یازده صبح روز اجرا ملزم به حضور در اقامتگاه لیرک در روستای سیوند برای پذیرش هستند و تمامی امور مربوط به اسکان و پذیرایی و وعده های غذایی گروههای منتخب بر عهده برگزار کننده این سوگواره است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز