خبرگزاری کار ایران

درگفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

۳۵ روز در سال شاهد گرد غبار در گلستان هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۳۱۷۹

مدیرکل هواشناسی استان گلستان گفت: در نوار شمالی گلستان تا ۳۵ روز در سال شاهد گردوغبار هستیم که در سالهای اخیر تعداد این روزها بیشتر شده است.

نوربخش داداشی در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهار کرد: چند سالی است که زنگ خطر هشدار برای گرد وغبار در استان به صدا در آمده و عمده بارش‌ها در گلستان به شکل رگباری و زودگذر است.

وی ادامه داد: در سال زراعی گذشته فقط ۲۰ روز بارش موثر داشتیم یعنی بارشی که بیش از ۵ میلیمتر باشد و سطح زمین را خیس کند و رطوبت خاک را افزایش دهد.

وی بیان کرد: ساعت آفتابی درگلستان افزایش پیدا کرده و تبخیر آب تا سه برابر افزایش یافته و وزش باد نیز زیاد شده است که همین باعث بروز گرد غبار در استان  به خصوص در نوار شمالی می شود.

وی افزود: از طرفی با صحرای قره قوم کشور ترکمنستان همسایه هستیم  وخاک آنجا مستعد خیزش گردو غبار است و با کوچک ترین وزش باد، خاک به حرکت در می آیدکه میتواند مسافت زیادی هم طی کند که عمده مشکل گلستان همین است.

وی خاطرنشان کرد: در نوار شمالی استان تا ۳۵ روز شاهد گرد و غبار هستیم وباعث کاهش دید می شود که حتی گرد وغبار به مرکز استان و دامنه جنگل رسیده که ثبت شده است واین  وضعیت اصلا خوب نیست و بزودی استان را با بحران مواجه خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز