خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره آرد و غله تبریز خبرداد؛

مشکلی در تامین نان و آرد یارانه‌ای وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۸۹۵۲

رئیس اداره آرد و غله تبریز نیز در خصوص نانوایی‌های سنتی سطح شهرستان، گفت: سرانه نانوایی‌ تعریف شده در سطح کشور برابر یک نانوایی به ازای هر ۱۳۵۰ نفر است که این عدد برای تبریز ۷۵۰ نفر بوده و هیچ مشکلی در تامین نان سنتی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، وضعیت نان و آرد در روزهای اخیر به یکی از بحث‌های داغ مردم، رسانه‌ها و دولتمردان تبدیل شده و آزادسازی آرد صنف و صنعت موجب تشویش اذهان عمومی و نگرانی از بابت گرانی چندین برابری محصولات آردپز از جمله نان‌های سنتی شده است که آذربایجان شرقی نیز از آن‌ مستثنی نیست.

در همین راستا، حمید عباس وند، رئیس اتحادیه نانوایان تبریز در خصوص قیمت‌های نان‌های سنتی، گفت: قیمت نان بربری با یارانه نوع یک برابر ۱۵۰۰ تومان و با یارانه نوع دو برابر ۲۰۰۰ تومان است.

وی افزود: نان سنگک نیز با یارانه نوع یک برابر ۲۰۰۰ تومان و با یارانه نوع دو برابر ۲۵۰۰ تومان است. نان لواش نیز با یارانه نوع یک برابر 305 تومان و با یارانه نوع دو برابر ۳۴۰ تومان است.

وی با تاکید بر این‌که برای هر نوع نان، یک وزن مشخصی تعریف شده است، ادامه می‌دهد: وزن نان‌های سنتی پخت شده بایستی استاندارد باشد و هرگونه کم فروشی در این خصوص، تشکیل پرونده شده و به تعزیرات حکومتی جهت اعمال قانون ارسال می‌شود.

مشکلی در تامین نان و آرد یارانه‌ای وجود ندارد

جدیری، رئیس اداره آرد و غله شهرستان تبریز نیز در خصوص نانوایی‌های سنتی سطح شهرستان، گفت: سرانه نانوایی‌ تعریف شده در سطح کشور برابر یک نانوایی به ازای هر ۱۳۵۰ نفر است که این عدد برای تبریز ۷۵۰ نفر بوده و هیچ مشکلی در تامین نان سنتی وجود ندارد.

وی می‌افزاید: تمامی واحدهای نانوایی یارانه‌ای به نحو احسن در حال فعالیت بوده و هیچ افزایش قیمتی در آرد و نان سنتی انجام نگرفته است.

وی در خصوص زمان تعطیلی نانوایی‌ها نیز گفت: بر اساس اعلام کارشناسان و ابلاغ به نانوایی‌ها، ساعت کار مشخصی تعریف شده که نانوایان بایستی این ساعت‌های کاری را رعایت کنند.

گفتنی است؛ هیچ یک از واحدهای نانوایی حق تعطیلی زود از موعد، کم فروشی، گرانفروشی و فروش آزاد با قیمت آزاد را ندارند و مردم بایستی در صورت مشاهده هر کدام از این موارد، تخلف را به شماره ۱۲۴ اطلاع دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز