خبرگزاری کار ایران

۷۵ فضای آموزشی در تربت‌حیدریه توسط نیکوکاران ساخته‌ شده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۲۲۹۵

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز تربت‌حیدریه گفت: این مجمع از ابتدای تاسیس در سال ۷۵ تاکنون، ۴۳ باب آموزشگاه، ۲۹ باب نمازخانه و نیز سه سالن چند منظوره با مشارکت اداره نوسازی و تجهیز مدارس در این شهرستان ساخته‌ است.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، سید امیر حسینی گفت: اهدای ۴۳ قطعه زمین و ۲۳ باب منزل مسکونی به نظام تعلیم و تربیت، از دیگر خدمات این مجمع است.

وی ادامه داد: در سال ۹۱ نیز طرح خشت تا بهشت مجمع خیرین مدرسه ساز تربت‌حیدریه پایه‌ریزی و به عنوان طرح برتر کشوری انتخاب و این طرح سال ۹۹ از سوی وزارت آموزش و پرورش با نام "آجر به‌ آجر" به دیگر استان‌های کشور ابلاغ شد.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز تربت‌حیدریه گفت: پارسال و در آستانه سال جدید، افزون بر ۶۵۰ میلیون ریال به صورت نقدی و غیرنقدی برای تهیه پوشاک شب عید دانش‌آموزان نیازمند از سوی خیرین این مجمع جمع‌آوری و اهدا شد و مبلغ ۱۶۰ میلیون ریال به حساب مادران سرپرست خانوار دانش‌آموزان نیازمند واریز شد.

حسینی افزود: با پیگیری مسوولان شهرستان تربت حیدریه و این مجمع در سفر وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به شهرستان، اعتبارات لازم برای اتمام ۶ طرح نیمه تمام خیرساز جذب شد که امید است تا آغاز سال تحصیلی جدید به بهره‌برداری برسد.

وی همچنین از انعقاد سه تفاهمنامه با خیران برای ساخت ۲ آموزشگاه به مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال در بخش مرکزی تربت‌حیدریه و ساخت یک سالن ورزشی در بخش بایگ خبر داد و گفت: به زودی شاهد کلنگ زنی این طرح ها و نیز افتتاح ۲ باب آموزشگاه سه کلاسه و ۲ کلاسه در آینده نزدیک خواهیم بود.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز تربت‌حیدریه گفت: در هفته کرامت امسال نیز با هدف تکریم خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار، جشنواره خیرین توسط این گروه مردم نهاد برگزار خواهد شد.

حسینی افزود: اولویت این مجمع در سال جدید تکمیل طرح های نیمه تمام و جلب مشارکت خیرین برای احداث مدارس نوساز و جدید و نیز بحث پایداری و نگهداری مدارس یا همان مدرسه یاری است که از اهمیت زیادی برخوردار است.

افزون بر ۳۷ هزار دانش‌آموز شهرستان تربت‌حیدریه در ۲۲۹ مدرسه دولتی، ۱۶۲ مدرسه غیر انتفاعی و هزار و ۷۴۹ کلاس با کمک ۲ هزار و ۳۶۸ معلم مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز