خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا تاکید شد:

ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در افطاری‌ها / کاهش بیماران کرونایی به زیر 50 نفر در استان اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۹۵۴۹

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در افطاری‌ها و میهمانی های ماه رمضان تاکید کرد.

علی محمدیان اردی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با ابراز خرسندی از کاهش بیماران کرونایی بستری به زیر 50 نفر در استان اردبیل، بیان کرد: این امر ناشی از تلاش شبانه روزی کادر درمان و همچنین تزریق واکسن و رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم می باشد اما لازم است به این نکته توجه شود که هنوز کرونا تمام نشده و در صورت عادی انگاری از سوی مردم و واکسن گریزی و عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی در میهمانی ها و مراسمات احتمال اوج گیری از بیماری دور از انتظار نیست.

وی بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسم افطاری ماه رمضان تاکید کرد و گفت: لازم است مردم در هرگونه تجمعی فاصله اجتماعی و موارد بهداشتی را رعایت کنند و میزبان مراسم نیز لازم است به تهویه هوای مکان توجه داشته باشد و مراسم با حداقل نفرات و در کمترین زمان ممکن برگزار شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از شناسایی و بستری 11 بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر 49 بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد وضعیت 14 بیمار وخیم گزارش شده است.

محمدیان اردی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته 14 بیمار با وضعیت بهبود نسبی از بیمارستان ها ترخیص شدند و خوشبختانه در مدت یادشده مورد فوتی ناشی از کرونا در سطح استان گزارش نشده است. 

وی در پایان در خصوص آخرین وضعیت رنگبندی شهرستان های استان نیز بیان کرد: بر اساس‌ آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان های اردبیل، مشگین‌شهر، خلخال، سرعین، نیر، اصلاندوز، بیله سوار، کوثر و نمین در وضعیت زرد و شهرستان های پارس آباد و گرمی در وضعیت آبی قرار دارند.

 

 

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز