خبرگزاری کار ایران

آئین نوروزگاه در پارک جنگلی خلیل آباد برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۱۸۷۶

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خلیل آباد از برگزاری آئین نوروزگاه در پارک جنگلی این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمد نظام آبادی با اعلام این خبر افزود: در این آیین نوروزگاه گروهای هنری منطقه به ایفای نقش پرداختند و شرکت کنندگان در مراسم ساعاتی را با فضای اجرای مسابقه و نمایش هنرمندان و برنامه‌های محلی گذراندند.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خلیل آباد ادامه داد: اجرای آئین‌های سنتی و بومی و محلی از جمله موسیقی محلی همچون ساز و نقاره به همراه بازی محلی و به اصطلاح بومی از مهم‌ترین بخش‌های جشن نوروزگاه بود.

او با اشاره به اهمیت برگزاری برنامه‌های نوروزگاه در راستای زنده نگه‌داشتن میراث کهن این مرز و بوم به ویژه در روزهای نوروز باستانی، اظهار کرد: معرفی مفاهیم این رسم کهن با استفاده از شیوه‌های مستندنگاری و مستندسازی عناصر و مؤلفه‌های آئین‌های محلی نوروز باستانی، آداب و رسوم حوزه نوروز در مناطق مختلف و جامعه هدف شهرها با برگزاری برنامه‌های بومی زنده شده و دوباره یادآوری می‌شود.

 نظام آبادی تصریح کرد: جشن نوروزگاه با الهام از عناصر و مولفه‌های فرهنگ عمومی و باورهای بومی مناطق و منطبق بر آداب و سنن اجرا و برگزارمی‌شود.

او با بیان این‌که اجرای برنامه‌های ویژه فرهنگی و جشن‌های نوروزگاه موجب توسعه صنعت گردشگری و معرفی بیش از پیش ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی شهرها می‌شود اظهارکرد: امیدواریم با اجرای این برنامه‌های شاد و مفرح، گامی مؤثر در ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه برداشته باشیم.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خلیل آباد افزود: این آئین نوروزگاه با همکاری شورای اسلامی شهر، شهرداری، اداره آموزش و پرورش، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز