خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

برپایی سیاه چادرهای عشایری برای استقبال از مسافران نوروزی در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۱۸۷۳

مدیر کل امور عشایر آذربایجان غربی از برپایی سیاه چادرهای عشایری برای استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی درایام نوروز 1401 درپنج شهر استان خبر داد.

علی ناجی در گفت و گو با ایلنا, بیان کرد:  از 25 اسفند 1400 تا 15 فروردین ماه  در 5 نقطه از شهرستانهای عشایر نشین استان از جمله شهرستانهای سلماس ، نقده ، خوی، اشنویه و ماکو با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی نسبت به برپایی سیاه چادر و تجهیز آنها اقدام شده است.

ناجی هدف از برپایی سیاه چادرها را، استفاده حداکثری از این ایام جهت معرفی جاذبه های ارزشمند و بکر عشایر استان و کمک به افزایش درآمد این قشر زحمتکش با استفاده از رونق صنعت گردشگری وعرضه محصولات تولیدی دامی و صنایع دستی عنوان کرد.

وی ادامه داد: مسافران نوروزی ضمن استراحت و رفع خستگی در این چادرها، با فرهنگ و آداب و رسوم نوروزی و توانمندی های تولیدی عشایر آشنا می شوند و در این چادرها محصولات تولیدی عشایر نیز به مسافران عرضه می شود.

مدیر کل امورعشایر آذربایجان غربی اضافه کرد: چادرهای عشایری در 30 کیلومتری ورودی شهرها برپا می شود تا مسافران نوروزی پیش از رسیدن به مقصد، در این چادرها استراحت کنند.

وی هدف از  پرپایی سیاه چادرها در 30 کیلومتری شهر ها را  رفع خستگی رانندگان و مسافران عنوان کرد و گفت: این امر موجب  کاهش تصادفات جاده ای نیز می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز