خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

جشن نوروز گاه در مدرسه ۲۲ بهمن و سه گنبد ارومیه برگزار می شود/اجرای مراسم تکم گردانی در ارومیه

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۸۶۱۰

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از برگزاری جشن نوروزگاه در محوطه مدرسه ۲۲ بهمن و سه گنبد ارومیه خبر داد.

جلیل جباری در گفت و گو با ایلنا,با اشاره به برگزاری جشن نوروز گاه در محوطه مدرسه تاریخی ۲۲ بهمن و سه گنبد ارومیه گفت:این جشن شامل برنامه های شاد و مفرح فرهنگی از فرهنگ و اقوام مختلف، همراه با موسیقی و نمایشگاه صنایع دستی خواهد بود.

جباری همچنین از اجرای تکم گردانی در ارومیه خبر داد و گفت:مراسم تکم‌گردانی باسابقه تاریخی طولانی است که طی سال‌های اخیر با همکاری برخی دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌هایی در جهت معرفی آن اجرا شده است.

وی، افزود: جشن نوروزگاه شامل اجرای برنامه‌های شاد و مفرح فرهنگی از فرهنگ و اقوام با محوریت برنامه‌ها و آیین‌ها شامل اجرای موسیقی سنتی، برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات، معرفی جاذبه‌ها است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی یاد آورشد:برای خدمات‌رسانی و رفاه گردشگران و مسافران از تمام توان دستگاه‌های مستقر در شهرستان‌ها استفاده می‌شود تا به بهترین نحو ممکن ظرفیت‌های شهرستان به گردشگران و مسافران معرفی شود.

به گزارش ایلنا،تکم گردانی از آیین های ویژه مردم آذربایجان غربی است که روزهای پایانی اسفندماه در مناطق مختلف از جمله ارومیه اجرا شده و آمدن سال نو و بهار را به مردم نوید می دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز