خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

بازدید بیش از ۲۰۰۰ گردشگر نوروزی از غار آبی سهولان مهاباد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۱۶۱۱

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد گفت: غار آبی سهولان مهاباد پس از وقفه ۲ ساله به علت شیوع کرونا نوروز امسال بازگشایی و پذیرای گردشگران و مسافران است.

ناصر صدفی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، بیان کرد:  به دنبال همه‌گیری ویروس کرونا و تعطیلی ۲ ساله غار آبی سهولان، با تلاش فرماندار و نماینده مهاباد، بخشداری و محیط زیست از صبح اول فروردین ماه همه روزه این مکان گردشگری آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی و همشهریان است.

وی با بیان اینکه ، غار آبی - تاریخی سهولان یکی از مهمترین و کم نظیرترین غارهای طبیعی کشور و از شگفت انگیزترین جلوه‌های طبیعت زیبای آذربایجان غربی به شمار می‌رود گفت: در چند روز گذشته دو هزار و ۳۰۰ گردشگر نوروزی از این غار بازدید کرده‌اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد بیان کرد: همچنین با همکاری دهیاری روستای سهولان، محوطه ورودی این غار با احداث آلاچیق و مکان برپایی چادر برای اسکان مسافران و گردشگران آماده شده است.

به گزارش ایلنا، غار آبی تاریخی «سهولان» مهاباد که در ۴۲ کیلومتری شهرستان مهاباد ودر مسیر مهاباد به بوکان واقع شده است این غار که یکی از مهمترین غارهای آبی ایران و دومین غار آبی کشور پس از غار علی صدر همدان است که با مساحت ۲ هکتار جزو آثار طبیعی ملی به شمار می رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز