خبرگزاری کار ایران

صدور سند 11 هزار هکتار دیگر از عرصه های جنگلی پارک ملی گلستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۷۹۸۷

مدیرکل دادگستری استان گلستان گفت: در جلسه امروز شورای حفظ حقوق بیت المال گلستان ، سند 11 هزار هکتار دیگر از اراضی جنگلی پارک ملی گلستان به محیط زیست تحویل داده شد.

به گزارش ایلنای گلستان،حیدرآسیابی امروز این سند را به مدیر کل محیط زیست استان تحویل داد و گفت:  دو هفته پیش سند 9 هزار هکتار از عرصه های این پارک به محیط زیست تحویل و قرار شد 11 هزار هکتار دیگر نیز تا پایان اسفند  سنددار شود که  خوشبختانه همین امروز کار صدور این سند به پایان رسید و به محیط زیست تحویل شد .

حیدر آسیابی افزود: با تحویل این سند ، از مجموع 44 هزار هکتار  مساحت پارک ملی در محدوده استان گلستان ،  20 هزار و 700 هکتار سنددار شد.

اسیابی ادامه داد: 23 هزار هکتار باقی مانده هم حدنگاری شده است و تا پایان فرودین سال 1401 سند تک برگی آن صادر می شود  .

وی گفت: برای عرصه های باقی مانده در محدوده استان های سمنان و خراسان شمالی هم با اداره ثبت اسناد و املاک این استان ها برای صدور زودتر اسناد رایزنی می کنیم.

وی افزود: بر اساس اعلام اداره محیط زیست ، 52 درصد از مساحت این پارک در محدوده گلستان ، 42 درصد در محدوده خراسان شمالی و 6 درصد هم در محدوده استان سمنان است.

این مقام ارشد قضایی استان با قدردانی از تلاش های شبانه روزی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان گفت:  تاکنون 99 و نیم درصد از عرصه های جنگلی ، مرتعی و ساحلی استان سند دار شده و نیم درصد باقی مانده هم با تکمیل صدور سند پارک ملی در فروردین سال اینده ، این پوشش به صد درصد خواهد رسید .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز