خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل میراث فرهنگی گیلان:

حفظ سلامت شهروندان گیلانی مهم تر از جذب گردشگر است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۳۴۸۵

معاون اداره کل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به پیش بینی تمهیدات لازم برای مسافرت های نوروزی، گفت: حفظ سلامت شهروندان گیلانی مهم تر از جذب گردشگر است.

به گزارش ایلنا از رشت، حمیدرضا آذرپور در جلسه ستاد تسهیلات سفر نوروز ۱۴۰۱ که در محل فرمانداری فومن برگزار شد، گفت: همزمان با آغاز مسافرت‌های نوروزی، برنامه ریزی و سیاست گذاری ها در بخش‌های مختلف خدمات رسانی و گردشگری ضروری است.

معاون اداره کل میراث فرهنگی گیلان رکن اصلی سفر برای گردشگران را امنیت و جاذبه منطقه‌ای دانست و اظهار کرد: فومن به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری در کشور به خاستگاه مهم مسافران تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه سلامت مردم بسیار مهم‌تر از جذب توریسم است، افزود: از شهروندان گیلانی درخواست می‌شود با توجه به حضور گردشگران در ایام نوروز واکسیناسیون را جدی بگیرند.

آذرپور کمک به کسب و کارهای آسیب دیده از بیماری کرونا را یکی از اهداف مهم اداره کل میراث فرهنگی گیلان دانست و گفت: در راستای حمایت از هنرمندان، غرفه‌های صنایع دستی در مناطق مختلف گردشگری گیلان فعال می‌شود.

وی با اشاره به احتمال افزایش حضور مسافران نوروزی در استان گیلان در مقایسه با دو سال گذشته، بیان کرد: تمهیدات لازم برای اسکان مسافران در دستور کار قرار می‌گیرد.

آذرپور در ادامه به فعالیت غیر قانونی خانه مسافرها در سطح روستا اشاره کرد و گفت: عدم توجه به نظارت سبب بروز جرم‌های مختلف در نقاط گردشگری می‌شود.

وی از راه اندازی اپلیکیشن فومن گردی برای راهنمایی و ارائه خدمات گردشگری در نوروز ۱۴۰۱ خبر داد و افزود: فومن دومین شهر گیلان در اقامت و اسکان مسافران در سال جاری است.

ضرورت نظارت بر مراکز گردشگری و توزیع کالاهای خدمات رسان

سرپرست فرمانداری فومن در ادامه این جلسه با بیان اینکه انتظار می‌رود دستگاه‌های خدمات رسان وظایف و برنامه‌های خود را در نوروز پیش رو به درستی انجام دهند تا در مقابل گردشگران شرمنده نباشیم، گفت؛ مدیریت شبکه بهداشت شهرستان فومن در مناطق گردشگری تدابیر ویژه را در دستور کار قرار دهد.

موسی فکور خواستار پاک سازی مسیرها، زیبا سازی مراکز گردشگری و نظارت بر توزیع کالاهای خدمات رسان در ایام نوروز شد و اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های مختلف خدمات رسان حضور میدانی در شهر داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه در هیچ مسیر گردشگری شهرستان نباید زباله وجود داشته باشد، افزود؛ مدیران گزارش عملکرد روزانه را در ایام نوروز به فرمانداری ارسال کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز