خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کار گر یزد:

عدم اجرای قانون ریشه بروز مشکلات جامعه کارگری است/تأمین اجتماعی یزد آرای کارگری را اجرایی نمی کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۶۹۶

دبیر اجرایی خانه کارگر یزد با بیان اینکه صراحت قانون در بسیاری از قوانین دیده و نوشته شده است گفت: عدم اجرای قانون ریشه بروز مشکلات جامعه کارگری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، علیمحمد دهقانی در نشست تشکل های صنعتی و استاندار یزد با اشاره به اینکه در خانه کارگر یزد بیش از ۱۳۰ هزار نفر عضویت دارند و خدمات مختلفی را دریافت می کنند اظهار داشت: با توجه به وضعیت اقتصادی فعلی در خانه کارگر قراردادهایی را برای کمک به کارگران در خدمات منعقد کردیم.

دبیر اجرایی خانه کارگر یزد افزود: متاسفانه برخی افراد از جیب کارگران سودجویی می کردند و در خصوص موارد بیمه و تامین اجتماعی و یا اختلافات کارگری و کارفرمایی به عنوان نماینده کارگر و وکیل کارگر خود را معرفی می کردند و حتی بیش از مطالبه کارگر حق الوکاله می گرفتند.

وی با بیان اینکه در خانه کارگر تلاش شد تا دست سودجویان کوتاه شود اضافه کرد: خوشبختانه امروز این موارد نیز در خانه کارگر به طور رایگان برای کارگران فراهم است و اجازه ندادیم این رویه ادامه داشته باشد.

دبیر اجرایی خانه کارگر یزد به تشریخ برخی مشکلات حوزه کارگری پرداخت و تصریح کرد: عدم اجرای صحیح قانون عامل اصلی مشکلات در جامعه است و آنچه که کارگران را رنج می دهد همین بی قانونی و اجرای نادرست قوانین است.

وی با بیان اینکه قانون ارجاع درمان هم به درستی اجرایی نمی شود که بر اساس این قانون باید بیمار بدون هزینه دریافت شود ادامه داد: بیمارستان شهدای کارگر با ۳۰۴ تختخواب در حدود ۴۰ درصد آن در اختیار غیربومی ها است و از حق کارگران یزدی کم شده است.

دهقانی تصریح کرد: بر این اساس درخواست داریم قانون ارجاع بیمار به درستی اجرایی شود و مسئله درمان قشر کارگر و بیمه شده تامین اجتماعی حل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشاغل سخت و زیان آور و آرایی که در کمیته ها برای این مشاغل صادر می شود اظهار داشت: ماده ۳۶ قانون تامین اجتماعی هیچ ربطی به بیمه شدگان ندارد اما این نقص قوانی برای کارگران مشکل ایجاد کرده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر یزد با بیان اینکه دولت ۴۵۰ هزار میلیارد بدهکار تامین اجتماعی است و بخش خصوصی ما نیز بیش از ۷۰ هزار میلیارد بدهکاری دارد عنوان کرد: اگر این بدهی ها به تامین اجتماعی پرداخت شود بخشی از مشکلات بیمه شدگان حل می شود.

وی با تاکید بر اینکه باید نگاه ها به جامعه کارگری عوض شود و با ملایمت به این جامعه نگاه کرد تصریح کرد: اهل جنجال نیستیم و با گفتگو برای حل مشکلات تلاش می کنیم اما اینکه برخی سنگ اندازی کنند و صدای کارگر را نشنوند و فقط وعده بدهند و زمان بخرند برای این نظام زیبنده نیست.

به گزارش ایلنا، اعضای سایر تشکل های استان نیز به بیان مشکلات جامعه کارگری و ارائه راهکار برای حل آن ها پرداختند.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز