خبرگزاری کار ایران

نماینده اردکان در مجلس:

تشکل های کارگری تقویت شوند/جای خالی دفتر نمایندگی خانه کارگر در اردکان

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۳۰۱۴

نماینده اردکان در مجلس با اشاره به تلاش های مجلس برای حل مشکل کارگران گفت: تشکل های کارگری برای پیگیری مطالبات باید تقویت شده و قوی تر ظاهر شوند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از یزد، محمدرضا دشتی اردکانی در بازدید از مهمانسرا و کلینیک دندانپزشکی خانه کارگر یزد به گفت وگو با دبیر و اعضای هیئت اجرایی خانه کارگر و بررسی مسائل و مشکلات جامعه کارگری پرداخت و گفت: وظیفه نماینده مجلس قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین است لذا آماده ایم تا با پیگیری و اطلاع دقیق از مشکلات جامعه کارگری در این زمینه اقدام کنیم.

وی به ارائه گزارشی از وضعیت تشکلات کارگری شهرستان پرداخت و اهمیت، نقش و جایگاه تشکلات در واحدهای صنعتی و معدنی را بازوان پرتوانی برای کارفرمایان برشمرد و گفت: هرچه تشکل های قوی تری داشته باشیم دسترسی به مطالبات و تحقق ان نیز راحت تر است و مسائل  مشکلات کارگری و کارفرمایی نیز کمتر می شود.

محمدعلی دهقانی؛ دبیر اجرایی خانه کارگر استان یزد هم باتوجه به جمعیت بالای کارگری اردکان، جای خالی دفتر نمایندگی خانه کارگر در شهرستان اردکان را یادآور و خواستار تاسیس نمایندگی خانه کارگر در این شهرستان شد.

وی با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در خانه کارگر استان، حمایت بیشتر نمایندگان مجلس در جهت احقاق حقوق کارگران و توجه ویژه به معیشت بازنشستگان را خواستار شد.

دبیر اجرایی خانه کارگر همچنین مشکلاتی امنیت شغلی، حقوق و دستمزد، درمان، طرح مزد توافقی ارائه شده به مجلس، مغایرت دادنامه ۱۷۹ هیئت عمومی دیوان عدالت اداری با مصوبه اخیر مجلس در رابطه با تبصره یک ماده ۷ قانون کار، مستمری بازنشستگان و موارد دیگر را مطرح و پیگیری این موارد از سوی نمایندگان را دنبال کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز