خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

برای تأمین معاش اصحاب رسانه قزوین ، پول و آبرو می‌گذارم/ نگاهم به رسانه‌های استان یکسان است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۹۳۵۴

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: تامین معاش اصحاب رسانه تکلیف اداره فرهنگ و ارشاد است، البته پول پاشی نمی‌کنم چون غلط است؛ اما برای حل مساله و کارکرد درست پول و آبرو می‌گذارم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمدحسین فائزی در نشست با مدیران خبرگزاری‌های استان که بعدازظهر امروز در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، گفت: می‌توان از تضارب آرای موجود استفاده کرد، همچنین رسانه‌ها می‌توانند مشکلات موجود در سطح استان را رصد کرده تا به حل آن‌ها منجر شود.

برای تأمین معاش اصحاب رسانه قزوین ، پول و آبرو می‌گذارم/ نگاهم  به رسانه‌های استان یکسان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: باید کاری کنیم، رسانه‌ها برای حل مشکلات استان روش‌های علمی و به روز را به استان وارد کنند؛ رسانه‌ای که خبرنگار آن کف خیابان است می‌تواند با بررسی علمی و تخصصی به حل مشکلات کمک کند و در مقابل برای ارائه این پیشنهادهای پژوهشی کسب درآمد داشته باشد.

این مسئول اظهار کرد: می‌توان یک خانه خلاق فرهنگ، هنر و رسانه راه اندازی کرد؛ اما باید توجه داشت که فعال و پویا بودن مرکز رشد به افرادی که در آن فعال هستند بستگی دارد و نگران این هستیم که اگر چنین مرکزی هم فعال باشد استقبالی صورت نگیرد و چند سال بعد مشکلات امروز اصحاب رسانه مجدد مطرح شود.

وی با بیان اینکه نقدها باید درست، اصولی و قوی باشد، عنوان کرد: حریف باید قوی باشد و از این رو باید در نقدها حتی اگر سیاسی باشد مستدل عمل کنیم؛ برای من طیف‌های سیاسی رسانه‌ای تفاوتی ندارند و مهم عملکرد خوب و قوی آن‌ها است و در این صورت به ما هم کمک خواهد شد.

سیاسی کاری خط قرمز من است

فائزی اظهار کرد: ما باید مطالبه گری سفید داشته باشیم، اگر به این نتیجه رسیدیم که مدیری خیانت کرده است، نباید مسامحه کرد؛ اما در صورت دیدن مشکلات در نهادها می‌توان ابتدا نقد را به صورت محرمانه برای مدیر آن دستگاه مطرح کرد و درصورتی که اصلاح انجام نشد آن را به صورت عمومی در رسانه منتشر کرد.

وی بیان کرد: از دیدگاه من، کشور ما از دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب تشکیل نشده؛ این دسته بندی‌ها اشتباه بوده و با هر دو گروه زاویه دارم و در هر دو جناح، مواردی مشاهده می‌شود که مبتنی بر مشی انقلاب نیست، در هر دو طیف در عین اینکه افراد خوب وجود دارد، افرادی هم هستند که منفعت طلب بوده و جریان را منحرف کرده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: نگاه‌های سیاسی را دوست ندارم، دسته بندی‌های سیاسی بلای کشور ما است و فاصله‌هایی را ایجاد کرده است، در واقع نگاه من تحزب و دسته بندی نیست و سیاسی کاری خط قرمز من است و از رسانه‌ها هم انتظار دارم سیاسی کاری نداشته باشد؛ چرا که همه ما دارای فصل‌های مشترک زیادی هستیم.

فائزی در پایان گفت: با داشتن مجمع تخصصی در حوزه رسانه می‌توان پیشنهادهایی که در آن مطرح می‌شود را بررسی کرد تا به راه حل برسیم، برای حل مشکلات رسانه باید نگاه صنفی داشته باشیم، ضمن اینکه ارتباط با رسانه نباید به روز خبرنگار محدود شود.

در ابتدای این نشست، تعدادی از مدیران خبرگزاری‌ها، دیدگاه‌ها و مشکلات خود را با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین مطرح کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز