خبرگزاری کار ایران

استاندار ایلام در مراسم ۲۲ بهمن:

انقلاب اسلامی هژمونی نظام سلطه در منطقه را درهم کوبید/در دوران پهلوی بیش از ۴۶ درصد مردم کشور سوءتغذیه داشته اند

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۵۱۵۳

استاندار ایلام در مراسم ۲۲ بهمن به تشریح دستاورهای انقلاب اسلامی پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ایلام، حسن بهرام نیا روز جمعه در آیین گرامیداشت  ۲۲ بهمن در جمع مردم شهر ایلام گفت: این انقلاب برگرفته از نارضایتی‌هایی بود که توسط نظام استبدادی پهلوی و جبهه استکبار بر این مردم جاری و ساری شد و این جبهه مردمی را به واسطه رهبری داهیانه امام راحل (ره) و هدایت های پیامبر گونه ایشان شکل داد و انقلاب اسلامی ایران را رقم زد.

وی با عنوان این مطلب که در دوران  پهلوی مردم در فقر و تنگدستی بوده‌اند و بیش از ۵۰ درصد آنها مشکلات مالی و معیشتی داشتند، اضافه کرد: در آن زمان ۴۶ درصد مردم سوءتغذیه داشتند، فساد و فحشا و بی عدالتی و رشوه خواری و نظام ارباب و رعیتی و از همه مهمتر پایمال شدن دین مردم به گونه ای بود که باعث شد این موج عظیم به رهبری امام ایجاد شود و باعث شکل گیری انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بشود.

وی افزود: و امروز در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همه مردم یک صدا، هم آوا در خیابان ها برای دفاع از نظام و انقلاب و اعلام مقابله با استکبار حضور یافته و با هم نوای الله اکبر سر دادند

استاندار ایلام در ادامه با عنوان این مطلب که به واسطه این انقلاب بود که نظام سلطه همه منافع و همینه و هژمونی اش در منطقه درهم کوبیده شد، اظهار داشت: اما دشمنان این وضعیت را برنتابیدند و با انواع حربه ها و شیطنت ها علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی دست بکار شدند و تلاش داشتند در جهات اربعه در کشور ناآرامی ایجاد کنند.

وی افزود: آنها تلاش کردند در بیرون از مرزهای و در داخل توسط قومیت ها ناامنی ایجاد کنند و سپس با ترور و بعد با ۸ سال جنگ تحمیلی و امروز با تحریم های ظالمانه و به انحاء مختلف جلوی پیشرفت کشور را بگیرند اما در همه عرصه ها در مقابل هوشمندی رهبران نظام جمهوری اسلامی و مردم آگاه و همیشه در صحنه ایران اسلامی شکست خورده‌اند.

بهرام نیا با عنوان این مطلب که امروز علی رغم همه تهدیدها و فشارها انقلاب ما نه تنها همه مسائل و سختی ها را پشت سر گذاشته بلکه در مسایل علمی، صنعتی، فناوری، تکنولوژی، فن آوری نانو، نظامی و اقتصادی و دارویی و سلولهای بنیادی و ... پیشرفت عظیمی داشته که همه آنها نتیجه عزم و اراده استقامت مردم و فداکاری شهدا ایران اسلامی به خصوص ۳۰۰۰ شهید والامقام استان ایلام بوده است.

وی در ادامه به دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: کشور عزیز ایران در حوزه علمی و مقالات ISI با داشتن ۱۸ دانشگاه رتبه ۱۷ جهانی را بدست آورده است.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه یکی از دستاوردهای بسیار مهم دیگر که روز گذشته از آن رونمایی شد موشک پیشرفته خیبر بود که شعاع این موشک پیشرفته بیش از ۱۴۵۰ کیلومتر است، اضافه کرد: این موشک دوربرد نقطه زن در مقایسه با مشابه خود یک سوم وزنش کمتر است و یک ششم زمان برای آماده سازی و شلیک نسبت به مشابه خود برتری دارد. 

وی افزود: این موشک به گونه ای فناوری شده که می تواند هنگام فرود در مقابل سپر آهنین هوشمند عبور کند و بصورت نقطه ای بر سر هدف فرود بیاید.

نماینده عالی دولت در استان گفت: امروز به لطف دانشمندان نخبه این مرزو بوم در حوزه هوافضا ضمن اینکه قدرت عظیم بازدارندگی داریم بلکه می توانیم در مقابل دشمنان عرض اندام کنیم و آنان را در تیررس هدف خود قرار دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز