خبرگزاری کار ایران

دانشگاه سیستان و بلوچستان هیچ محدودیتی برای پذیرش دانشجوی خارجی ندارد /حضوری شدن دانشگاه ها در اولویت وزارت علوم

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۴۷۱۶

معاون آموزش دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: ما هیچ محدودیتی برای پذیرش دانشجوی خارجی نداریم و حتی می توانیم دانشجویان را بورسیه کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرهاد شهرکی بعد از ظهر روز چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت دهه فجر اظهار داشت: دانشگاه سیستان و بلوچستان تلاش داشته در پنج دهه فعالیت، امانت دار خوبی برای فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، کارآفرینی و جامعه محور بودن باشد یعنی همراه با نقش‌هایی که دانشگاه‌ها باید ایفا کند سعی کرده این ماموریت‌ها را نیز به خوبی به سرانجام برساند.

وی افزود: یکی از کارهایی که در دانشگاه سیستان و بلوچستان انجام شده برگزاری آزمون تولیمو است. آزمون MSRT از قبل انجام میشد اما به دلیل شیوع کرونا برگزاری این آزمون به مشکل خورد و خوشبختانه با سرمایه گذاری 2 میلیارد ریالی دانشگاه سیستان و بلوچستان، مرکز برگزاری آزمون زبان انگلیسی پیشرفته برخط را از سازمان آموزش کشور گرفتیم و در حال حاضر سومین آزمون برگزار شد و از نظر تعداد برگزاری ازمون و دومینو شرکت کنندگان مرکز کشوری هستیم.

وی افزود: سیاست وزارت علوم و وزیر علوم این است که دانشگاه ها در اسرع وقت حضوری شوند اما پارامتر های مختلفی باید وجود داشته باشد که کار راسخت تر می کند و مهم ترین قسمت بخش اسکان دانشجویان است .

وی افزود: دانشگاه سیستان و بلوچستان قبل از کرونا 5 هزار و 500 نفر دانشگاه خوابگاهی در 800 اتاق داشت که براساس پروتکل های ابلاغی ستاد مدیریت کرونا ما در 800 اتاق 800 دانشجو  و نهایتا 1600 دانشجو را می توانیم پذیرش کنیم .

شهرکی عنوان کرد: در حال حاضر 4 هزار و 500 نفر متقاضی برای خوابگاه وجود دارد که 3 هزار نفر بیش از ظرفیت پذیرش دانشگاه است و امکان پذیرش این افراد وجود ندارد.اما بر اساس اولویت بندی تمام دانشجویان دکتری حضوری خواهند بود، پایان نامه ها، رساله ها و رشته هایی که عملی آموزشگاهی و کارگاهی هستند هم کلاس هایشان به صورت حضوری برگزار خواهد شد‌. سه ترم است که این دانشجویان در دانشگاه حضور دارند و این روند ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به حضور 95 دانشجوی خارجی در دانشگاه سیستان بلوچستان اظهار داشت: ما هیچ محدودیتی برای پذیرش دانشجوی خارجی نداریم  و حتی می توانیم دانشجویان را بورسیه کنیم.

وی بیان کرد: سیاست این دانشگاه آموزش بر مبنای مهارت‌محوری و کارآفرینی دانشجویان است که در این راستا سعی شده پایان نامه‌ها و رساله‌ها با توجه به نیازهای استان باشد.

شهرکی گفت: متاسفانه تا قبل از انقلاب دانشگاه‌ها در شرایط خوبی به سر نمی‌بردند و تعداد دانشجوهای سیستان و بلوچستان حدود یک‌هزار نفر بود اما هم‌اینک به برکت نظام مقدس به ۱۰۰ هزار دانشجو می‌رسد.

معاون آموزشی دانشگاه سیستان و بلوچستان تصریح کرد: دانشگاه این استان توانسته در راستای حل مشکلات و معضلات جامعه پیرامونی خود مانند مشکلات منطقه‌ای، کشوری و بین‌المللی نقش‌آفرینی کند.

شهرکی خاطرنشان کرد: ما در دانشگاه‌های کشور در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در سال‌های ( ۹۴_۹۵ رتبه ۳۵، در بازه ۹۵_۹۶ رتبه ۳۶، ۹۶_۹۷ رتبه ۴۰، ۹۷_ ۹۸ رتبه ۴۱) و با تلاش  در سال ۹۹_۱۴۰۰ رتبه ۲۶ رسیدیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز