خبرگزاری کار ایران

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هشدار داد ؛

افزایش تعداد مبتلایان به امیکرون در استان کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۱۲۹۳

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت :با شروع موج "اُمیکرون" در استان کرمانشاه متاسفانه تعداد مبتلایان و بستری های کرونا با سیر شتابنده ای داشته و در حال افزایش است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ،قباد محمدی بااشاره شروع موج ششم کرونا در کشور گفت: متاسفانه موج "اُمیکرون" در استان هم شروع شده و شاهد سیر صعودی مبتلایان هستیم.

وی گفت : تنها طی دو هفته گذشته تعداد بستری های مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان دو برابر شده است.

محمدی بیان داشت: همچنین تعداد مبتلایان با سیر صعودی چشمگیری در حال افزایش است، طوری که تعداد مبتلایان روزانه نسبت به دو هفته گذشته 10 برابر شده است.

محمدی با اشاره به شیوع سریع سویه جدید "اُمیکرون" گفت: شیب ابتلا در این سویه به شدت بالاست و اگر مردم رعایت پروتکل های بهداشتی را نداشته باشند، با اوج گیری شدید این موج مواجه خواهیم شد.

وی بیان داشت: آنچه بیشتر در این موج نگران کننده است این است که سویه جدید "اُمیکرون" عمدتا سنین پایین و کودکان را درگیر می کندو در همین راستا نیاز است که والدین مراقبت بیشتری از کودکان داشته و از بردن آنها به مجالس و محافل شلوغ به طور جد خودداری کنند.

او گفت: طول دوره بیماری اُمیکرون کوتاه است و اگر مردم همکاری کرده و پروتکل ها را رعایت کنند، ظرف دو تا سه هفته از این موج هم نجات می یابیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با رد شایعه بی خطر بودن "اُمیکرون" گفت: این سویه جدید شاید برای افراد سالم به نسبت سویه های قبلی با خطرات کمتری همراه باشد، اما برای کودکان و افراد دارای بیماری زمینه ای بسیاری خطرناک است. البته کم خطر بودن آن برای افراد سالم مطلق نیست و در برخی افراد این سویه می تواند علائم شدید ایجاد کند.

محمدی با بیان اینکه هنوز در ابتدای موج "اُمیکرون" هستیم، گفت: پیش بینی می شود ظرف دو هفته آینده به اوج این موج برسیم و فعلا در استان همه چیز از مبتلایان گرفته تا بستری های مشکوک به کرونا سیر صعودی دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشه به نارنجی شدن وضعیت کرونا در شهرهای کرمانشاه، پاوه، اسلام آبادغرب و صحنه اشاره کرد و افزود: مابقی شهرها در وضعیت "زرد" هستند و ثلاث باباجانی تنها شهرستان آبی است.

وی تاکید کرد: در صورتی که مردم رعایت پروتکل های بهداشتی را نداشته باشند، این احتمال هست که به زودی عمده شهرها وارد وضعیت "قرمز" کرونا شوند.

این مسئول تزریق واکسن کرونا بویژه دوز سوم واکسن را برای پیشگیری از ابتلا به این سویه جدید و کاهش خطرات آن بسیار موثر دانست و از تمام افراد خواست هرچه سریعتر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز