خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

روزانه ۴۰ هزار مسافر با بیش از ۱۵۰ دستگاه اتوبوس در کرمانشاه جابجا می شوند

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۴۳۸

مدیر عامل سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه از خدمات ۱۲ ساعته روزانه به بیش از ۴۰هزار مسافر در سطح شهر کرمانشاه خبر داد.

غلامرضا شهبازی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و کاهش مسافران در استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری خصوصا اتوبوس در حال حاضر به صورت میانگین روزانه ۴۰ هزارنفر سفر شهری با ناوگان اتوبوسرانی جابجا می‌شوند .

 مدیر عامل سازمان  مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه افزود: تعداد ۱۵۵ دستگاه اتوبوس در شهر کرمانشاه فعال هستند که با توجه به شرایط کرونایی و کاهش مسافر از این تعداد حدودا ٩۰دستگاه در روز به شهروندان از ساعت ۶صبح تا ۸ شب خدمات رسانی انجام می دهند.

وی افزود: ناوگان اتوبوسرانی از ساعت ۶ صبح الی ۲۰  شب به شهروندان خدمات رسانی انجام می دهند و زمان انتظار مسافران در ایستگاه‌های سطح شهر در خطوط مرکزی میانگین ۵تا ۱۰  دقیقه است و در سایر شهرک‌های شهر ۱۵ تا ۲۰ دقیقه  است. 

مدیر عامل سازمان حمل و نقل شهرداری کرمانشاه با اشاره به کاهش تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی به دلیل شیوع کرونا گفت : شهرکهای حاشیه ای معمولا به دلیل بعد مسافت مسافر کمتری دارند ولی با این وجود قبل از شیوع ویروس کرونا تمام این شهرکها ، سرویس اتوبوس شرکت داشتند اما با توجه به عدم استفاده شهروندان به جهت رعایت شیوه نامه های بهداشتی فعالیت اتوبوس ها در حال حاضر غیر فعال شده است  اما این سازمان آمادگی را دارد در صورت تقاضای سفر از سوی شهروندان خطوط اتوبوس رانی این شهرک ها دوباره فعال شوند.

وی در خصوص طرح مصوب برای خرید اتوبوس های نو که در سال گذشته تصویب شد گفت: پیگیری‌های لازم از سوی مدیریت شهری و این سازمان جهت اخذ تسهیلات مورد نیاز جهت بازسازی و بخشی از آن نوسازی انجام گرفته که پس از سیر فرایند اداری آن در اولین فرصت تخصیص اعتبار نسبت به‌این مهم اقدام خواهد شد و نوسازی ناوگان اتوبوس فرسوده هر چه سریعتر آغاز خواهد شد.

شهبازی نوسازی ناوگان فرسوده اتوبوسرانی را یکی از خواسته های این سازمان دانست و افزود: خوشبختانه بودجه برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی ویژه اتوبوسرانی از سوی وزارت کشور برای نوسازی در اختیار شهرداری‌ها قرار می‌گیرد که خوشبختانه بحث نوسازی ناوگان اتوبوسرانی جزو اولویت‌های دولت و این وزارت در سال آینده است که به محض اجرا و ابلاغ به تبع تمامی سازمان متولی اقدامات بایسته انجام خواهند داد و این اقدام عملی خواهد شد.

شهبازی در پایان با توجه به تدابیر اندیشیده شده در جهت مقابله با ویروس کرونا در سیستم حمل و نقل عمومی شهر کرمانشاه تصریح کرد: سازمان مدیریت حمل ونقل مسافر کرمانشاه از ابتدای شیوع ویروس کرونا با انجام تمهیدات پیشگیرانه از قبیل توزیع رایگان ماسک و محلول، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و انجام عملیات مستمر ضدعفونی روزانه اتوبوسرانی قبل و بعد از هر سرویس درون شهری  تمام تلاش خود را به کار بست تا کمترین میزان ابتلا در حوزه خدمات حمل و نقل عمومی درون شهری داشته باشیم و آمادگی این را داریم که در صورت شیوع موج جدید با قدرت و سرعت بیشتری کار ضدعفونی اتوبوس های سازمان را انجام دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز