خبرگزاری کار ایران

معاون راهداری گلستان:

محورهای توسکستان وجنگل گلستان مسدود است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۸۹۷

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: در حال حاضر محورهای کوهستانی توسکستان گرگان و جنگل گلستان بعلت کولاک برف و شدت بارش مسدود می باشد بلافاصله بعد از فروکش کردن بارش محورها بازگشایی می شود.

به گزارش ایلنای گلستان، غلامرضا بیکی اظهارکرد: قبل از شروع بارش ها، راهداران و اکیپ های راهداری و ترابری و همچنین نیروهای فنی و پشتیبانی ستادی و شهرستان در راهدارخانه ها مستقر شده و با شروع بارش ها نیز در طول راهها مشغول نمک پاشی و برفروبی شدند.

وی افزود: برای زمستان امسال 10 هزارتن شن و نمک خریداری و در سیلوهای راهدارخانه ها دپو شده که برای برفروبی ها استفاده می شود.و در صورت نیاز مازاد شن و نمک تهیه و دوو خواهد شد.

بیکی ادامه داد: ۱۶۸ دستگاه انواع  ناوگان راهداری، سنگین ، نیمه سنگین ، سبک و تجهیزات راهداری برای راهداری زمستانه ۱۴۰۰ آماده شده است و از ناوگان بخش خصوصی نیز به تعداد 8 دستگاه نیز بصورت اجاره ای امسال بهره مند هستیم.

به گفته بیکی، در حال حاضر محورهای توسکستان و جنگل گلستان بعلت کولاک برف و شدت بارش مسدود می باشد بلافاصله بعد از فروکش کردن بارش محورها بازگشایی می شود و بقیه محورهای کوهستانی تردد حتما با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

معاون راهداری گلستان با توجه به برودت هوا و پیش بینی های هواشناسی از مردم تقاضا  کرد که  جز در موارد خیلی ضروری در این شرایط سفر کنند و در صورت سفر، حتما تجهیزات کامل زمستانی اعم از سوخت، لباس گرم، آذوقه و مهمتر از همه زنجیر چرخ به همراه داشته و نحوه بستن آن را هم آموزش ببینند.

وی از اهالی روستاهای کوهستانی و دهیاری ها هم درخواست کرد که مانند گذشته، کمک حال راهداران در برف باشند.

یکی دیگر از تاکیدات وی، تماس با سامانه 141 و اطلاع از آخرین وضعیت راههای استان و استان های همجوار قبل از انجام سفرهای ضروری در شرایط بحرانی و زمستان بود تا  ایمنی سفر حفظ شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز