خبرگزاری کار ایران

صادرات روزانه ۲۷ تا ۴۰ کانتینر کیوی از گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۹۰۶۶

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: از ابتدای فصل برداشت تا کنون ۴۲ هزار تن کیوی از گیلان به دیگر کشور‌ها صادر شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه کیوی تولید شده در باغ‌های گیلان طرفداران زیادی در آن سوی مرز‌ها دارد گفت: گیلان روزانه بین ۲۷ تا ۴۰ کانتینر ۲۰ تنی کیوی به روسیه و اوراسیا صادر می‌کند.

علی موسوی از افزایش ده درصدی تولید کیوی در گیلان خبرداد و پیش بینی کرد امسال ۲۲۰ هزار تن کیوی از باغ‌های استان برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه تا کنون ۴۲ هزار تن کیوی به روسیه و کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر شده است افزود: کیوی گیلان کاملا سالم است و امروز ۲۷ کامیون و تریلی حامل کیوی از گیلان به روسیه صادر شده است.


 موسوی با بیان اینکه گاهی روزانه تا ۴۰ کانتینر کیوی از گیلان به روسیه صادر می‌شود، خاطرنشان کرد: هر روز صادرات کیوی گیلان به کشور‌های اوراسیا نیز انجام می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: کمتر از ۱۰ روز دیگر مرز هند نیز باز می‌شود و صادرات به هندوستان از سر گرفته خواهد شد.

 موسوی با تاکید بر اینکه تمام محموله‌هایی که می‌فرستیم از مبدا، گواهی بهداشت برای آن صادر می‌شود، گفت: علاوه بر کشور‌های هند و روسیه، ازبکستان، امارات و ترکیه هم از مشتری‌های مهم کیوی گیلان هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز