خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

گیلان در حوزه نیروی کار با مشکل مواجه است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۷۵۲۸

استاندار گیلان با بیان اینکه کاهش نیروهای مولد و افزایش سالمندی موجب افزایش هزینه‌ها می‌شود، گفت: گیلان در زمینه نیروی کار با مشکل مواجه است.

به گزارش ایلنا از رشت،اسدالله عباسی در جلسه توجیهی اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حوزه وزرات بهداشت و درمان با بیان اینکه اهمیت موضوع رشد جمعیت بر کسب پوشیده نیست، اظهار کرد: یکی از مؤلفه‌های قدرت در هر کشور جمعیت است اما رشد جمعیت در کشور و به ویژه گیلان شرایط خوبی ندارد.

استاندار گیلان افزود: بسیاری از کشورهای پیشرفته بسته‌های تشویقی به منظور زاد و ولد در کشور خود و بسته‌های تشویقی برای کاهش موالید در کشورهای در حال توسعه ارائه می‌دهند و تصمیمات غلط عده‌ای از مسئولان کشور نیز ما را میراث دار وضعیت فعلی کرده است.

وی با بیان اینکه کاهش نیروهای مولد و افزایش سالمندی موجب افزایش هزینه‌ها می‌شود، تصریح کرد: نیروهای تولید کننده و خدمات رسان در آینده کاهش می‌یابد.

عباسی با اشاره به آسیب‌های تک فرزندی در خانواده‌ها، بیان کرد: کاهش جمعیت آسیب‌های زیادی در بخش امنیت و سیاسی نیز بر جای می‌گذارد زیرا دشمن از صف آرایی جوانان کشور هراس دارد.

وی با بیان اینکه گیلان در حوزه نیروی کار مشکل دارد، افزود: کاهش مساحت زمین‌های زراعی امکان کشاورزی مکانیزاسیون را کم کرده و علاوه بر این دسترسی به نیروی کار فعال جهت تولید در بخش کشاورزی در حال آسیب است.

عباسی بر ضرورت فراهم کردن زیرساخت‌ها برای افزایش جمعیت تأکید کرد و گفت: وزارت مسکن باید وضعیت مسکن افراد متولد شده را مشخص کند و برای تحصیل آنها برنامه ریزی کند.

استاندار گیلان افزود: سیاست‌های نادرست باعث شد بستر اشتغال برای متولدان دهه شصت فراهم نشود و زندگی مجردی بین آنها افزایش یابد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز