خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای رشت تاکید کرد؛

ضرورت حمایت نمایندگان مجلس در احیای ردیف‌های ملی کمک دولت به شهرداری‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۵۳۴۹

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای رشت گفت: با توجه به افزایش هزینه ها در سال آینده شهرداری ها در هزینه های جاری خود نیز به مشکل بر خواهند خورد. در همین راستا با توجه به حضور جبار کوچکی نژاد و مهرداد گودرزوند چگینی در کمیسیون بودجه مجلس، رایزنی لازم در خصوص احیای ردیف‌های کمک دولت به شهرداری ها که در لایحه بودجه ۱۴۰۱ کشور حذف شده انجام شد.

به گزارش ایلنا از رشت،جلسه مشترک کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی و کمیسیون عمران وتوسعه شهری با حضور اعضا و مشاوران کمیسیون‌ها و مدیران شهرداری در سالن جلسات شورا برگزار شد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای شهر رشت با تاکید بر ایجاد تنوع در درآمدهای شهرداری افزود: در سال آینده افزایش هزینه‌ها قابل پیش بینی است. دولت برای سال آینده ۱۰ درصد افزایش حقوق را مدنظر دارد که در اجرا برای شهرداری بیش از این درصد محقق خواهد شد. از طرفی شهردار برای سال ۱۴۰۱ بودجه ۲ هزار میلیاردی را در نظر دارد؛ در حالی که استفاده از ظرفیت دریافت وام در این بودجه کم رنگ است چگونه این بودجه باید محقق خواهد شد؟ باید به دنبال تنوع در درآمدهای شهرداری باشیم در همین راستا چندین مورد مانند وام‌های داخلی و خارجی، فایننس و استفاده از ردیف های ملی را در حال پیگیری هستم.
 
سید شمس شفیعی با اشاره به حذف برخی از ردیف های ملی برای شهرداری تصریح کرد: در بودجه سال ۱۴۰۱ از ۵ ردیف ملی که برای شهرداری است ۳ تا را حذف کردند. دولت در خصوص ردیف مربوط به توسعه ناوگان حمل و نقل از سهم کمک ۵۰ درصدی خود به شهرداری ها عقب‌نشینی کرد. در یکی از ردیف های دیگر دولت ۸ هزار میلیارد اوراق مشارکت اسلامی را در نظر گرفته است که در این ردیف نیز سهم کمک ۵۰ درصدی دولت حذف شد.
 
وی با اشاره به حضور دو نماینده استان گیلان در کمیسیون بودجه بیان کرد: با توجه به افزایش هزینه ها در سال آینده شهرداری ها در هزینه های جاری خود نیز به مشکل بر خواهند خورد. در همین راستا با توجه به حضور جبار کوچکی نژاد و مهرداد گودرزوند چگینی در کمیسیون بودجه مجلس، رایزنی لازم در خصوص احیای ردیف‌های کمک دولت به شهرداری ها که در لایحه بودجه ۱۴۰۱ کشور حذف شده انجام شد.
 
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اصلاح ارزش قیمت منطقه ای رشت افزود: اصلاح نرخ ارزش منطقه ای باید بر اساس اصول و منطق باشد. این اصلاح بر اساس هر منطقه و موقعیت آن منطقه باید متفاوت باشد.
 
در ادامه لایحه اصلاح ارزش منطقه ای پیشنهادی سال ۱۴۰۱ شهرداری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز