خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

صف دریافت نوبت سوم واکسن کرونا در قزوین به افراد بالای 18 سال رسید

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۲۴۴۶

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: درحال حاضر تمام افراد بالای 18 سال در استان که سه ماه از دریافت دوز دوم واکسن کرونای آن‌ها گذشته باشد می‌توانند برای دریافت دوز سوم اقدام کنند.

صفر فیض اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین درباره تزریق دوز سوم واکسن کرونا گفت: تمام افراد بدون درنظر داشتن نوع واکسن می‌توانند برای دریافت دوز سوم مراجعه کنند.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین با تاکید بر تاثیر دوز سوم اکسن کرونا در پیشگیری از ابتلا به اُمیکرون اظهار کرد: چیزی که  در اُمیکرون می‌تواند تعیین کننده باشد کامل بودن دوز سوم واکسن است و درصورت انجام دوز سوم 80 تا 90 درصد ایمنی ایجاد می‌شود؛ ضمن اینکه نوبت اول و دوم نیز سطح ایمنی افراد را بالا برده و از ابتلا به حالت شدید بیماری جلوگیری می‌کند.

وی  ادامه داد: در کنار دریافت دوز سوم واکسن کرونا، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک در ابتلا به اُمیکرون تاثیر جدی دارد و افراد نباید عادی انگاری کنند و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم حضور در تجمعات در پیشگیری از این نوع جدید بیماری اهمیت بالایی دارد.

این مسئول با اشاره به میزان واکسن‌های تزریق شده در استان گفت: تا پایان روز گذشته یک میلیون و 887 هزار دوز واکسن در استان تزریق شده که شامل 977 هزار دوز نوبت اول، 846 هزار دوز نوبت دوم و بیش از 63 هزار دوز نوبت سوم است.

فیض اللهی گفت: پوشش واکسیناسیون نوبت اول استان به مرز 92 درصد و نوبت دوم نیز به 79 درصد رسیده، همچنین 91 درصد افراد 12 تا 18 سال نیز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز