خبرگزاری کار ایران

تبدیل بیش از ۳۰۰ کیلومتر شبکه سیم مسی به کابل خود نگهدار در سنندج

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۸۱۶۵

مدیر امور توزیع برق شمال سنندج با اشاره به اینکه کل شبکه سیم مسی برق موجود در حوزه شهری امور برق شمال سنندج به کابل خود نگهدار تبدیل‌شده است، گفت: تا پایان شهریور سال آینده نیز شبکه سیمی ۱۰۳ روستای این امور مجهز به کابل خود نگهدار خواهند شد.

به گزارش ایلنا، محمد آزاد حسینی گفت: در مجموع ۵۹۰ کیلومتر شبکه سیم فشار ضعیف در شهر و روستا‌های امور توزیع برق شمال سنندج وجود دارد که ۳۹۲ کیلومتر آن شهری و ۱۹۸ کیلومتر آن نیز در حوزه روستایی قرار دارد.

او از تبدیل کل شبکه سیم مسی شهری در امور توزیع برق شمال سنندج به کابل خود نگهدار خبر داد و بیان کرد: عملیات اجرایی این طرح امروز ۲۰ آذرماه به پایان رسید.

مدیر امور توزیع برق شمال سنندج با اشاره به اینکه تا سال ۹۹ تنها ۱۰۵ کیلومتر شبکه سیم مسی در حوزه شهری این امور به کابل خود نگهدار تبدیل‌شده بود، اظهار داشت: طی دو سال اخیر عملیات تبدیل ۲۸۷ کیلومتر شبکه سیم مسی باقی‌مانده نیز بااعتباری بالغ‌بر ۸۶ میلیارد ریال هزینه به پایان رسید.

حسینی با اشاره به اینکه کابل‌های خود نگهدار مزایای زیادی دارند که متوقف شدن فعالیت سارقان سیم برق تنها یکی از این مزایای آن است، خاطرنشان کرد: کاهش میزان استفاده‌های غیرمجاز از برق، افزایش قابلیت اطمینان شبکه در مقابل شرایط جوی و اتفاقات ناشی از برخورد اشیاء خارجی، کاهش هزینه شاخه زنی در مناطق مشجر و امکان نصب خط جدید کابل خود نگهدار در کنار خط قبلی بر روی یک تیر تنها بخشی از مزایای استفاده از کابل‌های خود نگهدار است.

او بیان کرد: بیشترین مناطق و منازل مسکونی فرسوده و قدیمی در حوزه امور توزیع برق شمال سنندج وجود دارد به‌گونه‌ای که قدمت شبکه برق در برخی مناطق به بیش از ۵۰ سال برمی‌گردد که همین امر باعث شده تا علاوه بر سختی کار، عملیات تعویض و اصلاح همزمان در این مناطق اجرا شود.

مدیر امور توزیع برق شمال سنندج بابیان اینکه برای اجرای این طرح ۹ اکیپ فعالیت داشتند، افزود: همزمان با اجرای عملیات تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خود نگهدار در حوزه شهری این امور، بیش از ۴۰۰ اصله تیر برق نیز اصلاح و نوسازی شد.

حسینی با اشاره به وجود ۱۰۳ روستا در حوزه امور توزیع برق شمال سنندج، گفت: مقرر است تا پایان شهریور سال آینده کل شبکه فشار ضعیف روستا‌های موجود در امور برق شمال سنندج به کابل خود نگهدار تبدیل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز