خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم چابهار در گفت وگو با ایلنا:

مجوزی برای صید ترال در دریای عمان صادر نشده است/ ضرروت احتساب شغل صیادی در گروه مشاغل سخت و زیان آور

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۸۱۰۶

نماینده مردم چابهار،کنارک، نیکشهر، قصرقند و دشتیاری گفت: هیچ گونه مجوز صید ترال صادر نشده و تنها مجوز برای بحث های مطالعاتی صادر شده است و هیچ‌گونه کارکرد اقتصادی ندارد.

معین الدین سعیدی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره از سرگیری صید ترال در دریای عمان اظهار داشت: تنها مجوز صید ترالی که داده شده به یکی از شناور های موسسه تحقیقات شیلات ایران بوده و تنها برای بحث های مطالعاتی و آموزشی و خوشبختانه هیچ فعالیت اقتصادی و تجاری تحت عنوان صید ترال صورت نگرفته است.

وی افزود: هیچ گونه کارکرد اقتصادی برای مجوز تحقیقاتی صید ترال تعریف نشده و تنها یک مجوز پژوهشی و تحقیقاتی جهت بازسازی ذخایر آبزیان است. 

وی خاطر نشان کرد: ما در خصوص صید ترال مارگزیده هستیم و باید گوش به زنگ باشیم و سوابق قبلی نشان می دهد که در برخی موارد سواستفاده های این چنینی شده است.

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک، دشتیاری و قصرقند در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تا این لحظه توافقی که مجلس و وزارت جهاد کشاورزی با محوریت فراکسیون محیط زیست داشته مبنی بر تعلیق دو ساله صید ترال تا این لحظه برقرار است.

وی افزود: تا این لحظه تنها نکته ای که در خصوص صید ترال به تصویب رسیده ، فعالیت پژوهشی و تحقیقاتی شیلات بوده است.

بهبود شرایط صیادان پس از ممنوعیت ترال

سعیدی افزود: پس از ممنوعیت صید ترال شرایط صیادان رو به بهبود است اما انتظار داریم در کنار ممنوعیت صید ترال تعهد دوم شیلات ایران مبنی بر صدور مجوز صید به هم قایق ها و هم لنج ها تسریع پیدا کند . هرچند که روند صدور این مجوز آغاز شده اما انتظار داریم این روند تسریع پیدا کند تا سبب بهبود شرایط معیشتی صیادان شود.

وی عنوان کرد: صیادان مشکلات زیادی دارند مشکلاتی مانند عدم لایروبی اسکله های صیادی که ما را دچار چالش کرده و به رغم اینکه پیش بینی های اعتباری انجام شده اما پیمانکاران به تعهداتشان عمل نمی کنند همچنین صدور مجوز صید به کندی پیش می رود که انتظار داریم  سرعت یابد.

صید محاصره ای چالش پیش روی صیادان بلوچستانی

نماینده پنج شهرستان جنوب سیستان و بلوچستان عنوان کرد: مشکل جدی دیگر صیادان بحث صید محاصره ای است که متاسفانه توسط بخشی از جامعه صیادی صورت می گیرد و اشکالاتی ایجاد کرده است .

وی در ادامه گفت: عدم شمول شغل صیادی در شمار مشاغل سخت و زیان آور ، یکی دیگر از مشکلات صیادان است که با توجه به سختی کار صیادان انتظار داریم در بحث های بیمه ای توجه ویژه ای به صیادان شود که خوشبختانه سازمان تامین اجتماعی ورود خوبی داشته و امیدواریم شغل صیادی هم در شمار مشاغل پر خطر قرار بگیرد‌.

وی اذعان داشت: در هر لنج تنها 5 نفر می توانند بیمه صیادی شوند در حالی که در هر لنج در برخی موارد 17 نفر صیاد داریم و باقی افراد از مزایای بیمه صیادی بی بهره می شوند لذا این انتظار را داریم که با توجه به سختی کار صیادان ، سقف تعداد بیمه شدگان افزایش یابد .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز