خبرگزاری کار ایران

دادستان لنگرود تاکید کرد؛

مجوز برداشت مصالح از کوهستان نیازمند پیوست زمین شناسی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۵۴۶

دادستان لنگرود، صدور مجوزهای شن و ماسه را نیازمند دارا بودن پیوست سلامت و امنیت اجتماعی با تایید فرماندار شهرستان دانست و افزود: صدور مجوز برداشت مصالح از مناطق کوهستانی باید دارای پیوست زمین شناسی است.

به گزارش ایلنا از لنگرود،سید هاشم میرحسینی، با بیان اینکه صدور مجوز برداشت شن و ماسه در هر نقطه ای از شهرستان لنگرود فقط براساس قانون و به صورت مشروط امکان پذیر می باشد، اظهار کرد: هر گونه صدور مجوز برداشت شن و ماسه حتی یک مترمکعب باید دارای پیوست زیست محیطی با تایید مدیرکل حفاظت محیط زیست استان باشد.

وی صدور مجوزهای شن و ماسه را نیازمند دارا بودن پیوست سلامت و امنیت اجتماعی با تایید فرماندار شهرستان دانست و افزود: صدور مجوز برداشت مصالح از مناطق کوهستانی باید دارای پیوست زمین شناسی باشد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنگرود تصریح کرد: درخواست کنندگان مصالح باید میزان جایگاه استفاده شن و ماسه را با قید پروژ دقیقا ذکر و میزان برداشت و مصرف مصالح از نقطه ای به نقطه دیگر را مورد تایید کتبی قرار دهند و برای بررسی کارشناسی به اداره صنعت، معدن و تجارت ارائه کنند.

میرحسینی، با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت در سطح استان مجوزها را صادر می کند، گفت: براساس مواد ۹۰، ۹۱ و ۹۲ قانون مدیریت خدمات کشوری، سازمان صمت باید پاسخگوی هرگونه تخلف صورت گرفته در موارد سوءاستفاده باشد.

وی ادامه داد: کارشناس ناظر باید میزان برداشت مصالح از رودخانه و میزان استفاده مصالح در برنامه های عمرانی را رصد کرده و روزانه به مدیر دستگاه متقاضی و اداره صمت و دادستانی شهرستان گزارش دهد.

دادستان لنگرود، با بیان اینکه برداشت مصالح از رودخانه با حضور فیزیکی ناظر مقیم انجام می پذیرد و در غیر این صورت برداشت شن و ماسه ممنوع است، اضافه کرد: دستگاه های نیازمند به مصالح رودخانه ای و کوهی باید متقبل استفاده بهینه و قانونی درست آن باشند و بر این امر نظارت کنند؛ هرگنونه سوءاستفاده متوجه دستگاه تقاضاکننده بوده و باید پاسخگوی خسارت های ناشی از تخلفات صورت گرفته باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز