خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان خبر داد:

برگزاری جشن 50 سالگی 7 کتابخانه در سطح استان همدان/هزارو150 برنامه در هفته کتاب برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۶۳۱۲

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از برگزاری برنامه یار 50 ساله در قالب جشن 50 سالگی هفت کتابخانه در سطح استان همدان خبر داد وگفت: در هفته کتاب یک هزار و 150 برنامه فرهنگی کتاب محور در استان برگزار می گردد.

به گزارش ایلنا از همدان، عاطفه زارعی در جمع خبرنگاران به‌مناسبت بزرگداشت هفته کتاب، کتاب‌خوانی و کتاب‌دار از 24 آبان‌ماه تا اول آذرماه، مطرح کرد: بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب، کتاب‌خوانی و کتاب‌دار با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُر کنیم» در قالب یک‌هزار و 150 برنامه فرهنگی کتاب‌محور توسط 118 کتابخانه عمومی برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از برگزاری برنامه یار 50 ساله در قالب جشن 50 سالگی هفت کتابخانه در سطح استان همدان نیز خبر داد و گفت: این کتابخانه‌ها شامل کتابخانه‌های شهید مدنی (تویسرکان)، آزادی و شهید مظاهری (همدان)، شهید بهشتی (ملایر)، شهید اشرفی اصفهانی (کبودراهنگ)، شهید باهنر (بهار) و شهید رجایی (اسدآباد) هستند.

وی با بیان اینکه در طول بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب، کتاب‌خوانی و کتاب‌دار، عضوپذیری رایگان کتابخانه‌های عمومی استان همدان را خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: برگزاری 159 دوره مسابقات کتاب‌خوانی، برگزاری 23 جلسه نقد و رونمایی، برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان در سطوح مدرسه‌ای، اختصاصی، تخصصی و کتابخانه‌ای، نمایشنامه‌خوانی در سطوح استانی و شهرستانی، برگزاری تعداد 21 وبینار و کارگاه‌های آموزشی و غیره، از دیگر برنامه‌ها در طول این هفته خواهند بود که در قالب یک‌هزار و 113 برنامه به انجام خواهند رسید.

زارعی با بیان اینکه درحال حاضر در استان همدان 35 هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی هستند، افزود: ما نیز از شیوع ویروس کرونا مصون نبوده‌ایم، چراکه تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی استان در دوران پیش از کرونا بالغ‌بر 80 هزار نفر بود.

وی با بیان اینکه برنامه های هفته کتاب در کتابخانه های عمومی استان همدان به ۲ شیوه حضوری و مجازی است گفت: این رویداد بزرگ فرهنگی با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پر کنید» همزمان با سراسر کشور در استان همدان برگزار می شود. 

وی عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی استان را اقدامی شاخص در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی عنوان کرد و ادامه داد: علاقه مندان در این هفته با مراجعه به کتابخانه های عمومی استان می‌توانند به صورت رایگان عضو کتابخانه شوند.

زارعی اظهار داشت: اجرای ویژه برنامه کتابخانه سیار یار مهربان در مکان های پر جمعیت با رعایت نکات بهداشتی و نیز برنامه های فرهنگی و ترویجی در سطح شهرستان همدان در این هفته پیش بینی شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان خاطرنشان کرد: کتابخانه شهید مسعودی پور در شهر ملایر به متراژ ۲۶۰ متر و کتابخانه جدید روستای اشترمل در شهرستان تویسرکان با همکاری بانک پاسارگاد به متراژ ۱۲۰ متر در این هفته کلنگ زنی می شود.

وی، نقد و رونمایی کتاب دیوان اشعار "یاور همدانی" تالیف زنده یاد "احمد نیک طلب"، فراخوان اهدای کتاب با شعار "حال خوش خواندن را هدیه دهیم" و توزیع ویژه کتاب از مرکز مبادلات کتاب استان در بین کتابخانه های عمومی استان را از سایر برنامه های این هفته در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی برشمرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از افتتاح اولین سالن مطالعه عمومی مستقل با نام "آرمان" با مشارکت بخش خصوصی و انتشار فراخوان دومین دوره جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان "دوست من کتاب" خبر داد و افزود: رونمایی از کتاب "دوست من کتاب" با انتشار آثار برگزیده اولین دوره جشنواره شعر و داستان کودک و نوجوان از برنامه های شاخص اجرایی در این هفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز