خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

کادر بهداشت و درمان قزوین دوز بوستر واکسن کرونا را دریافت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۱۹۶۶

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت علوم پزشکی قزوین گفت: تزریق دوز بوستر برای گروه بهداشت و درمان استان و افرادی که دارای نقص و سرکوب سیستم ایمنی هستند طی روزهای آینده در استان آغاز خواهد شد و آئین نامه‌های آن به ما ابلاغ شده است.

هاشم علیجانی در گفت‌وگو با  خبرنگار ایلنا در قزوین در رابطه با آخرین وضعیت واکسن در استان گفت: تا کنون یک میلیون و 75 هزار و 356 دوز واکسن در استان تزریق شده که 769 هزار و 42 دورز آن در نوبت اول و بیش از 306 هزار  دوز نیز برای نوبت دوم بوده است.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت علوم پزشکی قزوین ادامه داد: درصد پوشش واکسیناسیون بالای 18 سال در استان 76.8 درصد است که بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد و حدود ۴۵.۵ درصد دانش آموزان نیز واکسینه شده‌اند که به میانگین کشوری نزدیک است و در حال تلاش برای افزایش این میزان هستیم.

وی عنوان کرد: واکسن مورد استفاده برای دانش آموزان سینوفارم بوده و در دو نوبت با فاصله یک ماه تزریق می‌شود.

این مسئول بیان کرد: واکسیناسیون دانش آموزان اختیاری است اما باتوجه به اینکه این موضوع  امری اجتماعی به شمار می‌آید، افراد برای حضور در مدارس در صورت عدم دریافت واکسن باید دو بار در هفته با هزینه شخصی آزمایش پی سی آر انجام دهند.

وی اظهار کرد:  تزریق دوز بوستر برای گروه بهداشت و درمان استان و  افرادی که دارای نقص و سرکوب سیستم ایمنی هستند طی روزهای آینده در استان آغاز خواهد شد و آئین نامه‌های آن به ما ابلاغ شده است.

علیجانی با اشاره به واکسیناسیون سیار در استان گفت: سیاست دانشگاه و ستاد استانی  پیشگیری و مقابله با کرونا سهل‌تر کردن دسترسی به واکسن است و از این رو تیم‌های سیار در نظر گرفته شده است  و محدودیتی برای افزایش تعداد آن‌ها نداریم و در صورت نیاز این میزان افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: تعداد تیم‌های سیار شناور بوده و به شرایط موجود بستگی دارد و در حال حاضر برای نقاط پرتردد مانند سبزه میدان، بازارچه سپه و مینودر هدف گذاری شده و امکان افزایش واحدهای سیار بین شش تا هفت مورد نیز وجود دارد.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت علوم پزشکی قزوین درباره مدیریت هوشمند کرونا اظهار کرد: شاید در ابتدا در عمل سخت‌تر باشد اما با گذر زمان و برطرف کردن مشکلات موجود این طرح سهل‌تر خواهد شد.

علیجانی گفتَ: در مقابله با کرونا دو راه حل وجود دارد که تعطیلی‌ها و محدویت‌ها یک مورد از آن است؛ اما در طی این تعطیلی‌ها بخش اعظمی آسیب می‌بینند، راه دیگر نیز منع آن دسته از اصناف و افرادی است که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند که این امر در مدیریت هوشمند اجرایی می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز