خبرگزاری کار ایران

اضافه شدن ۲۲۰ آزمایشگاه تست سریع کرونا به مراکز دانشگاه علوم پزشکی مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۸۲۳۳

دبیر کمیته بهداشت ستاد اجرایی مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در پنجمین اوجگیری کرونا برای کاهش حجم مراجعات مردمی به مراکز منتخب با مداخله معاونت درمان ۲۲۰ آزمایشگاه برای آزمایش سریع کرونا وارد عرصه شدند که کمک بزرگی بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد ، علی خوشگفتار گفت: ۱۷ آزمایشگاه بخش خصوصی هم تست پی.سی.آر را انجام می دادند  علاوه براین به منظور کاهش ازدحام در مراکز منتخب در بدو ورود تریاژ دقیقی انجام می‌شود تا مردم معطل نشوند و تریاژ سه گانه بخشی از ازدحام مردم را کاهش داد.

وی ادامه داد: در پنجمین اوجگیری کرونا برخلاف تصور ما مبنی بر این که داده های لازم آموزشی در اختیار مردم قرار گرفته است تماسهای تلفنی مردمی با سامانه ۱۹۱ افزایش قابل توجهی یافت و تعداد تماسهای تلفنی سامانه ۱۹۱ به حدی بالا بود که گاهی تا ۱۲۰ نفر و به مدت زمان ۲۰ دقیقه پشت خط می ماندند.

دبیر کمیته بهداشت ستاد اجرایی مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حضور مردم در مراکز منتخب با علت های مختلف بود که برخی از آنها به دلیل تصور نادرست مردم در خصوص ضرورت انجام آزمایش قبل از واکسیناسیون بود.

خوشگفتار با اشاره به این که اطلاع رسانی کافی در خصوص کرونا، نوع دلتا و علایم خطر بیماری انجام نشده بود از همین رو جزوات آموزشی تهیه شد تا به سوالات مردمی پاسخ داده شود.

وی اضافه کرد: در پنجمین اوجگیری کرونا کمبودهایی به لحاظ تامین مواد اولیه و تهیه سرنگ بود که با کمک ستاد مشکلات مرتفع شد و ساختار بازدید از مراکز بهداشتی مشخص شده است و مدیر مرکز بهداشت موظف شد عرض سه روز با انجام مداخله، مشکلات را مرتفع کند.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند. این دانشگاه به عنوان قطب پزشکی در شرق کشور دارای حدود ۱۰ هزار دانشجو و ۲۵ هزار کارمند بهداشتی و درمانی است.

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت در شبانه روز گذشته ۶۳۵ بیمار کرونایی در کشور جان باخته و ۲۷ هزار و ۱۳۸ بیمار جدید شناسایی شده اند.

با گذشت حدود ۱۸ ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور هم اکنون ۲۴۶ شهر در وضعیت قرمز، ۱۴۴ در وضعیت نارنجی و ۵۸ شهر در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ‌یک از شهرهای کشور رنگ آبی ندارد.

تاکنون ۳۰ میلیون و ۳۳۸ هزار و ۲۵۴ دُز واکسن در کشور تزریق شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز