خبرگزاری کار ایران

آیین افتتاح کتابخانه عمومی آیت الله علی روشناوندی شهر روشناوند گناباد برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۴۳۶۴

همزمان با هفته دولت آیین افتتاح کتابخانه عمومی آیت الله علی روشناوندی شهر روشناوند گناباد با حضور نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس، مدیرکل کتابخانه های عمومی و جمعی از مسئولین و مقامات شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، همزمان با هفته دولت آیین افتتاح کتابخانه عمومی آیت الله علی روشناوندی شهر روشناوند گناباد با حضور محمد صفایی، نماینده مردم شهرستان گناباد و بجستان در مجلس، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، حامد قربانی، فرماندار گناباد، سعید خواجه، شهردار روشناوند، حجت الاسلام و المسلمین حسن صادقی نسب، امام جمعه گناباد، ناصر چیتگر، رئیس بنیاد مسکن و ابوالفضل قلی زاده نوغابی، خیر کتابخانه و جمعی از مسئولان و مقامات شهرستان برگزار شد.

در ابتدا محمد صفایی، نماینده مردم شهرستان گناباد و بجستان در مجلس ضمن گرامی‌داشت مقام شهیدان باهنر و رجایی در هفته دولت گفت: قاعدتاً کتاب نباید کهنه بشود چرا که کتاب آخرین معجزه الهی ما است و به نظر می آید با پیشرفت تکنولوژی و فضای سایبری، کتاب همچنان ماندگاری خود را در جامعه حفظ کرده است.

وی افزود: شهر روشناوند شهری علمی، فرهنگی و پیشتاز در مناسبتهای انقلابی در زمینه پرورش شهیدان انقلابی و علمای دینی است و به حق شایسته وجود این کتابخانه به عنوان یک مجموعه فرهنگی است. امیدوارم بتوانیم با بهره برداری هر چه بهتر و مفیدتر از این کتابخانه در آینده گامهای بلندتر و موثرتری در راستای پیشرفت علمی و فرهنگی این شهر برداشته شود.

در ادامه حجت الاسلام  و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی  ضمن گرامیداشت هفته دولت و بزرگداشت مقام شهیدان باهنر و رجایی گفت: در آخرین روزهای هفته دولت این کتابخانه صرفا نه به عنوان یک ساختمان بلکه به عنوان یک فرهنگسرای اجتماعی، دانشگاه مردم و مرکز آموزشی غیر رسمی افتتاح شد. امروزه کتابخانه ها باید به نیازهای اطلاعاتی مردم پاسخ دهند تا در راستای تغییر و ارتقاء سبک زندگی به شیوه های درست و اسلامی و همچنین تربیت نسل آینده ساز جامعه نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

وی افزود: روشناوند شهر ایثار، شهادت و عالم پرور با قدمتی چند هزار ساله است، اما باید به این مساله دقت کرد که این کتابخانه جایگاهی برای معرفی و پیام رسان فرهنگ مردم شهرروشناوند نه تنها در سطح استان و کشور بلکه در سطح جهانی است. این کتابخانه می تواند منشا اثر و برکت برای معرفی آثار باستانی، تاریخ، فرهنگ و آداب و رسوم شما در سطحی جهانی باشد.

سبزیان گفت: هدف ما از احداث کتابخانه انجام رسالت به حق خود یعنی ایجاد نشاط فرهنگی، رشد آگاهی و کاهش آسیب‌های اجتماعی است و ما به عنوان خادمین کریم این سرزمین سعی در مهیا کردن زمینه ظهور حضرت مهدی(عج) داریم.

وی ضمن تقدیر و تشکر از ابوالفضل قلی زاده خیر روشناوند افزود: حضور و همراهی خیرین در فضای فرهنگی علاوه بر کمک در منابع مالی باعث ایجاد دلگرمی و نشاط در سایر افراد جامعه برای حضور بیشتر و پررنگ تر در عرصه کتاب و کتابخانه سازی است. 

حامد قربانی، فرماندار شهرستان گناباد ضمن خیر مقدم و تسلیت ایام ماه محرم و صفر گفت: از مردم فرهنگ دوست شهر روشناوند که همراه و حامی همیشگی پروژه های فرهنگی هستند، تقدیر و تشکر ویژه می نمایم . گناباد جزء شهرستان های شاخص در حوزه کتاب و فرهنگ در جنوب استان است و همین امر نشان دهنده این است که شهرستان گناباد ارزش کتاب را می داند.

وی افزود: افتتاح کتابخانه روشناوند و وجود 15 کتابخانه دیگر در این شهرستان این مساله را یادآور می شود که کتاب در عمق خانواده ها نفوذ کرده است. خوشبختانه با همت مجموعه کتابخانه های عمومی شهرستان گناباد این انس و الفت نه تنها در دوران کرونا کاهش پیدا نکرده است بلکه بصورت گسترده تر در فضای مجازی اجرا می شود.

تجهیز کتابخانه عمومی آیت الله علی روشناوندی گناباد با بخشهای مخزن کتاب، دو سالن مطالعه مجزا برای خانمها و آقایان، بخشهای نشریات و کودک نیز توسط اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با صرف هزینه ای بالغ بر دو میلیارد و پانصد میلیون ریال انجام شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز