خبرگزاری کار ایران

شناسایی و توقیف 300 دستگاه ارز دیجیتال در استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۰۶۷۷

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: 300 دستگاه ارز دیجیتال (ماینر) در مدت یک ماه اخیر در استان شناسایی و توقیف شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد اله‌داد در جمع خبرنگاران در اراک افزود: مجموع دستگاه‌های ماینر توقیف شده در استان مرکزی تاکنون به 15 هزار و 800 دستگاه رسیده و این دستگاه‌ها بالغ بر 40 مگاوات برق مصرف کرده‌اند که با توجه به بحران تأمین انرژی الکتریکی، رقم قابل توجه است.

وی ادامه داد: 40 مگاوات برق مصرفی ماینرها معادل مصرف 30 هزار منزل مسکونی و یا معادل مصرف برق 10 واحد صنعتی بزرگ است که با جمع‌آوری دستگاه های رمز ارزها بخشی از مصرف کاهش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی اظهار داشت: 5 درصد مصرف برق این استان از سوی دستگاه‌های ارز دیجیتال مصرف می‌شود و شناسایی و توقیف ماینرها می‌تواند مانع مصرف بخش مهمی از انرژی شود. با تصمیم دستگاه قضا فعالیت ماینرهای توقیف شده تا پایان شهریورماه ممنوع اعلام شده است.

اله‌داد تصریح کرد: تولید برق در نیروگاه‌ های برق آبی استان مرکزی کاهش یافته و سقف مورد نیاز مصرف برق در استان 1200 مگاوات است که 350 مگاوات مصرف برق باید کنترل و مدیریت شود.

وی بیان داشت: ناترازی بین تولید و مصرف برق کشور 12 هزار مگاوات است و در بهترین حالت و با توجه به شرایط اقتصادی کشور  فقط می‌توان برای تولید 6000 مگاوات افزایش مصرف برق کشور برنامه‌ریزی کرد و برای افزایش مصرف 6000 مگاوات دیگر ابزاری به جز مدیریت مصرف برق نیست.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی تأکید کرد: فعالیت ماینرها به صورت شبانه روزی است و بخش زیادی از انرژی برق را مصرف می‌کنند و برخی ساختمان‌ها و فضاهای بلااستفاده که از انشعاب برق برخوردارند با توجه به ارزان بودن برق در کشور به عنوان مزارع استخراج رمز ارز مورد استفاده قرار می گیرند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز