خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی خواستار شد؛

تغییر برنامه کاری واحدهای صنعتی در راستای گذر از پیک مصرف برق

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۲۶۲

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: در راستای گذر از پیک مصرف برق و مدیریت کمبود انرژی الکتریکی، تغییر برنامه کاری واحدهای صنعتی استان مرکزی ضروری است. چرا که بروز حوادث متعددی ناشی از افزایش مصرف برق و گرما از جمله خارج شدن نیروگاه‌ها از مدار بر روی تجهیزات شبکه در حال رخ دادن است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد اله داد افزود: مصرف برق کشور روزانه رکورد جدید زده و میزان مصرف به 64 هزار مگاوات رسیده است، به گونه ای که اختلاف میان تولید برق و میزان مصرف 11 هزار مگاوات است و ناپایداری جدی در فرکانس شبکه ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: در این شرایط نیاز است تغییر برنامه کاری کارگاه‌ها و کارخانه‌های صنعتی استان به ساعات 21 تا 9 صبح صورت گیرد و فعالیت ها در زمان پیک مصرف از ساعت 12 تا ساعت 21 انجام نشود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی اظهار داشت: استفاده نکردن و فعالیت نداشتن پمپاژهای کشاورزی در ساعات پیک و تغییر زمان فعالیت این نوع مشترکان از دیگر موضوعات حیاتی است که باید مدیریت شود. کاهش بار مصرفی ادارات و اماکن عمومی استان باید به 50 درصد بار در ساعات اداری و 10 درصد در ساعات غیراداری برسد، چرا که نظارت مصرف از مسائل مهم است.

اله داد تصریح کرد: انتظار می‌رود که مردم استان مرکزی به منظور کمک به تامین برق و جلوگیری از بروز خاموشی‌های پیش‌بینی نشده به ویژه در این شرایط، نسبت به مدیریت و کاهش مصرف برق خود در فاصله ساعت‌های 12 تا 21 اقدام کنند. همچنین به‌ منظور جلوگیری از قطع برق بدون برنامه‌ریزی باید همکاری لازم در خاموش کردن لوازم پرمصرف غیرضروری را داشته باشند.

وی بیان داشت: مردم در راستای استفاده از کولرهای گازی باید دما را بر روی 25 درجه تنظیم کنند و از کولرهای آبی نیز در دور کند استفاده کنند. استفاده از نور طبیعی روز و خاموش کردن لامپ‌های اضافی و پرهیز از  از وسایل پرمصرف برقی مانند اتو، بخارشوی، ماشین‌های لباسشویی و ظرفشویی در ساعات گرم روز از 12 تا 21 از دیگر اموری است که همه باید رعایت آن را جدی بگیرند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی تأکید کرد: مدیریت مصرف برق در کشور به صورت سراسری از مرکز کنترل برق اعلام می‌شود و مردم استان مرکزی می‌توانند برای آگاهی از اطلاعیه خاموشی احتمالی انشعاب خود با مراجعه به سایت شرکت توزیع برق استان مرکزی به آدرس www.mpedc.ir و همچنین با نصب اپلیکیشن «برق من» از کافه بازار بر روی گوشی های هوشمند از زمان خاموشی‌های احتمالی مطلع شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز