خبرگزاری کار ایران

محمودیان فرد اعلام کرد:

برداشت بیش از چهار هزار تُن انگور از باغات شهرستان قصرشیرین

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۶۸۰

رئیس جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: چهار هزار و ۸۰۰ تُن انگور یاقوتی از سطح یک هزار و ۶۰۰ هکتار از باغات انگور این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، مراد محمودیان‌فرد افزود: میانگین برداشت انگور از هر هکتار از باغات این شهرستان در مجموع سه تُن بود البته بیشترین سطح باغات انگور شهرستان به رقم یاقوتی اختصاص دارد.

وی اظهار داشت: تولید انگور یاقوتی درآمدزای خوبی برای باغدران به همراه دارد بطوریکه قیمت فروش هر کیلوگرم انگور امسال به صورت سردرختی ۴۰ هزار تومان و در بازار مصرف به خصوص نوبرانه آن در تهران به ۹۰ هزار تومان هم رسید.

رئیس جهاد کشاورزی قصرشیرین تاکید کرد: قصرشیرین در مجموع چهار هزار هکتار باغ دارد که یک هزار و ۸۰۰ هکتار آن تاکستان است که از مجموع تاکستان‌های این شهرستان یک هزار و ۶۰۰ هکتار بارور و ۲۰۰ هکتار آن غیر بارور است.

محمودیان فرد یادآور شد: تاکستان‌های این شهرستان شامل ارقام انگور یاقوتی، ردفلم و پرلت است ولی بیشترین آن انگور یاقوتی است.

وی گفت: انگور یاقوتی تولیدی قصرشیرین از مرغوبترین انواع آن و نوبرانه در سطح کشور است که بخشی از آن از طریق مرزهای رسمی این شهرستان به خارج صادر و بخشی نیز در بازار داخلی به فروش می‌رسد.

رئیس جهاد کشاورزی قصرشیرین، درآمد بالای محصول انگور یاقوتی نوبرانه را از دلایل اصلی ایجاد انگیزه و رغبت مضاعف کشاورزان برای احداث باغ‌های انگور در این منطقه مرزی گرمسیری اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز