خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان پزشکی قانونی کشور خبر داد:

موفقیت متخصصان داخلی در تولید کیت‌های تشخیص هویت

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۸۰۲۴

معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: با تلاش‌های دو کارشناس و متخصص موفق به تولید کیت‌های تشخیص هویت شدیم و تست نهایی آن‌ها طی 10 تا 15 روز آینده انجام می‌شود؛ پیش از این 100 میلیون تومان برای خریداری آن‌ها هزینه می‌شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مسعود قادی پاشا، در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل پزشکی و قانونی استان که صبح امروز در سالن اجتماعات دادگستری برگزار شد گفت: آزمایشگاه‌های کشور از نظر سم شناسی در سطح استانداردهای جهانی قرار دارند و 27 استان از این مزیت برخوردار بوده و در آن‌ها روش‌های قدیمی به کار گرفته نمی‌شود.

معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور ادامه داد: ایران از نظر تکنولوژی سلولوژی و ژنتیک در سطح بین الملل نقش آفرین است و از توانایی بالایی در این زمینه برخورداریم.

وی ابراز کرد: در حوادثی مانند منا، هواپیمای اوکراینی و کشتی سانچی در مدت زمان کوتاه و بدون خطا موفق به تشخیص هویت شدیم و همین امر موفقیت و پیشرفت کشور در این زمینه را نشان  می‌دهد.

این مقام مسئول افزود: می‌توان گفت مرکز تشخیص آزمایشگاهی کهریزک در خاور میانه در جایگاه نخست قرار دارد؛ ضمن اینکه در سراسر کشور 10 مرکز با استفاده از دستگاه‌های نوسن تشخیص هویت و آزمایشات ژنتیکی را انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: با تلاش‌های دو کارشناس و متخصص موفق به تولید کیت‌های تشخیص هویت شدیم و تست نهایی آن‌ها طی 10 تا 15 روز آینده انجام می‌شود؛ پیش از این 100 میلیون تومان برای خریداری آن‌ها هزینه می‌شد.

وی اضافه کرد: پزشکی قانونی در اجرای عدالت به دستگاه قضا کمک می‌کند و از این رو وظبفه سنگینی  را برعهده دارد و باید با دقت و از تکنولوژی روز بهره ببرد.

قادی پاشا اظهار کرد: با تلاش‌های مدیرکل پیشین پزشکی قانونی استان قزوین زمان بررسی نمونه‌ها و سم شناسی از پنج و سه ماه به یک ماه کاهش پیدا کرد.

وی گفت: در حال تلاش هستیم تا یک دستگاه تخصصی در اختیار استان قزوین قرار گیرد که با تحقق این امر دیگر استان قزوین در این امر به تهران وابسته نخواهد بود و  نیازی به ارسال نمونه‌ها به تهران نیست؛ تحلیل 20 هزار دارو در 20 دقیقه ازجمله ویژگی‌های این دستگاه به شمار می‌آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز