خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار:

۵۲ درصد از واحدهای روستایی قزوین مقاوم سازی شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۷۴۴

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: با بازنگری ۴۷۰ طرح هادی روستایی در قزوین ۵۲ درصد از واحدهای روستایی استان مقاوم سازی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی فرخزاد امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین اظهار کرد: در سال جاری ۴۷۰ طرح هادی روستایی استان قزوین بازنگری شده است و ۵۲ درصد از واحدهای روستایی استان نیز مقاوم سازی شده اند که چهار درصد از رقم کشوری بالاتر است.

 معاون عمرانی استاندار با بیان این مطلب که سرجمع اعتبارات کل عمرانی استان در فصول مختلف ۶۵۰ میلیارد تومان بوده است، بیان کرد: با تلاش استاندار بین ۶۵ تا ۱۰۰ درصد اعتبارات استان تخصیص یافته و  در دهه فجر و هفته دولت امسال سرجمع ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در قالب یک هزار و ۴۰۰ طرح افتتاح شد.

فرخزاد اضافه کرد: در سال جاری پروژه بزرگ آزادراه غدیر به طول ۱۶۴ کیلومتر با سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار که به نرخ روز هفت هزار میلیارد تومان می شود، افتتاح شد و سد نهب نیز با پیگیری استاندار جهت تخصیص اعتبارات به آبگیری اولیه رسید.

وی ادامه داد: امسال برای این پروژه ۱۵۰ میلیارد تومان مازاد بر اعتبارات آن تخصیص یافت که با بهره برداری از آن، موجب تحول در منطقه خواهد شد.

این  مسئول با اشاره به اینکه آبرسانی از سد طالقان به استان از پروژه های مهم قزوین و مورد تقاضای مردم استان است، گفت: امسال ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این طرح اختصاص یافت و حداکثر  تا خرداد ماه سال آینده  این طرح به بهره برداری می رسد و در این طرح بخش خصوصی ورود کرده است و ۱۴ شهر و ۲۰۰ روستا از این طرح بهره مند خواهند شد.

معاون عمرانی استاندار اضافه کرد: در سال جاری طرح بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی استان نیز با پیگیری استاندار ۳۰ میلیارد تومان اعتبار دریافت کرد و طرح چهار بانده شدن پروژه ساوه به بوئین زهرا و رحیم آباد به بوئین زهرا نیز در سال جاری انجام شد.

فرخزاد با اشاره به اجرای پروژه های ریزتر و کوچک مقیاس تر در استان، افزود: در بخش روستایی استان فقط نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان طرح انجام شد که یک جهش محسوب می شود و رونق اقتصادی، عمران، آبادانی و اشتغالزایی را در روستاها به دنبال دارد.

وی ادامه داد: در حوزه گازرسانی نیز ۸۹ درصد روستاهای استان تحت پوش هستند و امسال ۵۹ میلیارد تومان در این زمینه هزینه شده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: ۹۰ درصد روستاهای استان از آب شرب بهداشتی برخوردار هستند و امسال ۴۲ میلیارد تومان در این بخش و ۹۲ میلیارد تومان در حوزه برق روستاها هزینه شده است.

معاون عمرانی استاندار با اشاره به پروژه های شهرداری در سال ۹۹، ادامه داد: کل اعتبارات شهرداری های استان هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده که ۸۷ درصد آن محقق شده و در سال آینده نیز بودجه شهرداری استان هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است که با کمی تغییر مصوب خواهد شد.

به گفته فرخزاد، امسال ۳۴۰ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده به شهرداری ها پرداخت کردیم و تفاهم نامه مختلفی با شهرداری ها از جمله ۳۰۰ میلیارد تومان در ماه گذشته با شهرداری ها، دستگاه ها و استانداری ها منعقد نموده ایم.

وی یادآور شد: در حوزه کاهش تصادفات جاده ای و ایمن سازی راه ها پنجمین سال است که شاهد کاهش تصادفات جاده ای درون شهری و برون شهری هستیم.

این مسئول در پایان اظهار کرد: امسال در بحران ها و حوادث غیرمترقبه از جمله آتش سوزی، هجوم ملخ به مزارع، مگس زیتون، رانش زمین، سرمازدگی و... بیشترین خسارات به استان وارد شده که با کمک دستگاه‌های مختلف در سرمازدگی ۴۰۵ میلیارد تومان به ۲۲ هزار نفر در قالب وام های مختلف پرداخت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز