خبرگزاری کار ایران

معاون فرماندار کاشان خبر داد:

راه اندازی سامانه رهتاب در کاشان/ صف های طولانی خرید به دلیل نبود فرهنگ خرید براساس نیاز است

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۴۵۱

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری کاشان گفت: به منظور تنظیم و نظارت الکترونیک بازار و رفع مشکلات توزیع کالای های یارانه ای و اساسی شهروندان سامانه رهتاب در کاشان راه اندازی می شود.

به گزارش ایلنا از کاشان، مسعود خاندایی افزود: با شروع فعالیت سامانه رهتاب نیازهای شهروندان در ارتباط با کالاهای مورد نیاز با دقت بیشتری توسط اعضای کارگروه تنظیم بازار رصد و شناسایی می شود.

وی تاکید کرد: در شرایط موجود و روزهای پایانی سال توزیع برخی از اقلام مصرفی شهروندان مانند مرغ، شکر، میوه و روغن که توسط دولت یارانه برای آنها پرداخت می شود با مشکلاتی همراه است و تلاش می شود این اجناس که برای تنظیم بازار شب عید توزیع می شود به شکل عادلانه به دست مصرف کننده واقعی برسد.

معاون توسعه وبرنامه ریزی فرمانداری شهرستان کاشان اضافه کرد:صف های طولانی مقابل فروشگاه های منتخب جهت عرضه مرغ در کاشان دلیلی بر کمبود و یا کاهش عرضه این محصول پروتئینی نیست و بعضا با رصد میدانی و یا بررسی دوربین این مراکز مشاهده شده گروهی به شکل روزانه وتکراری مشتری ثابت خرید مرغ هستند.

خاندایی با بیان اینکه تاکنون نتوانسته ایم  فرهنگ خرید به میزان نیاز و مصرف را میان مردم وخانواده ها ترویج کنیم خاطر نشان شد:نتیجه عدم قناعت شهروندان ایجاد صف های طولانی مقابل مراکز عرضه وتوزیع مرغ دولتی است که سبب شده بسیاری از نیازمندان واقعی نتوانند مرغ مورد نیاز خود را تامین کنند.

وی افزود:با راه اندازی سامانه تنظیم ونظارت الکترونیک بازار مردم می توانند پس از  وارد کردن شماره ملی خود در این سامانه از  محل و زمان خرید کالای مورد نیاز خود مانند مرغ مطلع شوند.

معاون برنامه ریزی وتوسعه فرمانداری کاشان افزود: در حال حاضرکشتارگاه صنعتی دو برابر ظرفیت استاندارد خود نسبت به کشتار مرغ اقدام می کند و بسته بندی و توزیع روزانه بیش از ده هزار قعطه مرغ که معادل ۲۵ هزار کیلو مرغ است بسیار زمان بر ودشوار است.

خاندایی با بیان اینکه توزیع مرغ گرم و منجمد تا پایین آمدن تب بازار همچنان ادامه خواهد داشت تصریح کرد:هیچ  فروشگاهی اجازه  فروش مرغ بیش از بیست ویک هزار پانصد تومان را ندارد و تیم های بازرسی متشکل از اصناف وتعزیرات به شکل مستمر نظارت بر بازار را انجام می دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز